Boeing în fața unui nou început: schimbări de cultură organizațională și planuri de redresare în 2025

Boeing în fața unui nou început: schimbări de cultură organizațională și planuri de redresare în 2025
scris luni, 10:42

Anul 2024 a fost unul tumultuos pentru Boeing, marcat de incidentul cu ușa avionului 737 MAX 9 operat de Alaska Airlines, greva de 52 de zile a sindicaliștilor din industria aeronautică și presiunea crescută din partea Administrației Federale a Aviației (FAA) din SUA pentru creșterea siguranței avioanelor. În acest context dificil, compania intră în 2025 cu un nou director general și cu ambiții de a-și redresa operațiunile comerciale, cultura organizațională și situația financiară, relatează website-ul Simple Flying.

Schimbări la nivel de conducere

Urmărește-ne și pe Google News

Kelly Ortberg, numit președinte și director general (CEO) în august, a preluat conducerea Boeing într-o perioadă extrem de dificilă. Sub mandatul său, greva sindicatului International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) din această toamnă s-a încheiat, permițând reluarea producției de avioane comerciale în statul Washington. Totuși, fabrica din North Charleston, care produce exclusiv modelul 787, nu a fost afectată de grevă, scrie News.ro.

De ce giganții tehnologici precum Microsoft, Amazon, Google și Meta pariază masiv pe energia nucleară CITEȘTE ȘI De ce giganții tehnologici precum Microsoft, Amazon, Google și Meta pariază masiv pe energia nucleară

Ortberg a implementat schimbări semnificative la nivel de conducere, înlocuind mai mulți directori de top, inclusiv pe Susan Doniz (director IT), Ziad Ojakli (vicepreședinte executiv pentru operațiuni guvernamentale), Ted Colbert (CEO Boeing Defense, Space & Security) și Brian Besanceney (director de comunicare).

Provocări financiare și culturale

Ortberg a subliniat necesitatea unei schimbări culturale în companie, punând accent pe relația dintre conducere și angajați. Totodată, redresarea financiară rămâne o prioritate, în condițiile în care Boeing se confruntă cu datorii totale de 57,3 miliarde de dolari și un flux de numerar negativ de 8,6 miliarde de dolari la sfârșitul trimestrului al treilea din 2024.

În timpul grevei, agențiile de rating au avertizat că, dacă Boeing nu ar adăuga lichidități suplimentare sau nu ar pune capăt rapid grevei, ratingul său de credit ar putea fi retrogradat la statutul de "junk", nerecomandat invezstițiilor, ceea ce ar amplifica presiunile financiare asupra companiei.

Redresarea operațiunilor comerciale

Pentru a-și reduce datoriile, Boeing trebuie să relanseze veniturile diviziei de avioane comerciale, afectate semnificativ de grevă și de întârzierile de certificare a modelelor 737 MAX 7, 737 MAX 10 și 777X.

FOTO SURPRIZĂ Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, intră pe o nouă piață cu o investiție de amploare CITEȘTE ȘI FOTO SURPRIZĂ Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, intră pe o nouă piață cu o investiție de amploare

Livrările de avioane comerciale au scăzut cu 80 de unități până în septembrie 2024, comparativ cu aceeași perioadă din 2023, iar veniturile diviziei au scăzut cu peste 5 miliarde de dolari.

Modelele 737 MAX 7 și 737 MAX 10, care au în prezent 332, respectiv 1.109 comenzi nete, sunt esențiale pentru redresarea financiară a companiei. Totuși, problemele cu sistemul anti-îngheț al motoarelor și cerințele de certificare ale FAA ar putea întârzia intrarea în serviciu a acestor modele până la sfârșitul lui 2025.

În ciuda acestor provocări, Boeing rămâne angajată să urmeze directivele FAA și să învețe din lecțiile trecutului, inclusiv din greșelile făcute sub conducerea fostului CEO Dennis Muilenburg. Certificarea rapidă a noilor modele rămâne o prioritate pentru a asigura viitorul companiei.

Perspective pentru viitor

În 2025, Boeing își propune să își recapete poziția de lider în industria aviației comerciale, să își consolideze cultura organizațională și să își stabilizeze situația financiară, pregătindu-se pentru lansarea unui nou program de avioane care să înlocuiască designul învechit al modelului 737.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
737 max 9