BMW lansează versiuni mild-hibrid pentru SUV-urile X5 și X6, mașini ce vor fi disponibile pe piață în primăvară, cu motoare diesel, ce respectă deja standardul Euro6d.
Cele mai apreciate SUV-uri ale BMW, X5 și X6 vor beneficia de motorizare hibrid cu sistemul de baterie de 48 de volți, după cum anunță compania. Motorizările vor fi disponibile începând din luna mai, însă compania nu a anunțat deocamdată prețurile. Combinația aleasă de cei de la BMW, combustie - electric are la bază un motor diesel, nu cu benzină cum au dezvoltat o bună parte din constructorii auto. Asta înseamnă că motorul va avea un consum foarte redus de carburant, în ciuda opoziției tot mai mari față de propulsia cu motorină, însă are nevoie de o tratare suplimentară a noxelor.
Noile BMW X5 xDrive40d și BMW X6 xDrive40d vor avea un motor diesel cu șase cilindri dispuși în linie, nou, însoițit de un generator-starter conectat la un sistem de 48V. Datorită puterii motorului diesel de 340 CP și a sistemului mild hybrid asistat electric, accelerația, performanțele dinamice și eficiența celor două modele vor fi foarte mari. Motorul diesel are 3.0 litri, cu tehnologie TwinPower Turbo (cu două turbocompresoare cu geometrie variabilă) și 700 Nm, cuplu maxim. Cutia este de tip Steptronic cu opt trepte, iar tracțiunea este din familia xDrive, cu reglaj orientat spre puntea spate.
Tratarea gazelor (oxizi de azot) se face, după cum anunță BMW, în două etape, cu sistem AdBlue, care respectă deja standardul Euro6d, care va intra în vigoare în 2021.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ford accelerează producția la Craiova și începe să exporte Puma și în AustraliaÎn ce privește unitatea electrică, ea se bazează pe un motor de 11 CP, care asigură accelerații mai rapide și contribuie la scăderea consumului de carburant. Motorul electric asigură și un cuplu suplimntar de 120 Nm. Accelerația mașinii cu întreg sistemul activat este de 5,5 secunde, de la 0 la 100 km/h. Bateria din spatele acestui sistem mild-hybrid este una de 0,5 kWh, Li-Ion, ce este încărcate de un generator-starter care încarcă deopotrivă și bateria clasică de 12 V. Recuperarea de energie se face în fazele de frânare, dar permite încărcare și direct de la motorul termic.
Mașina, ca toate celelalte cu hibrid de tip mild, nu permite rularea exclusiv electrică, însă pentru perioade scurte de timp, în regim de rulare „coasting”, adică la viteze constante, când șoferul ridică piciorul complet de pe pedala de accelerație, motorul termic este decuplat de la transmisie și chiar oprit, iar rolul de repornire este jucat de generatorul-starter. Același lucru se petrece și la plecare de pe loc când este activat sistemul Auto Start Stop.