BMW își continuă ofensiva de automobile electrice, începută cu mulți ani în urmă cu micul i3, un automobil sofisticat, dar care a avut un design mai puțin obișnuit. După lista lungă de mașini electrice lansate pe platformele actuale, BMW are de gând ca, pe viitoarea platformă Neue Klasse să lanseze un nou automobil electric accesibil, așa cum a fost i3.
Șeful de dezvoltare al BMW, Frank Weber, spune, la Automobilwoche, că există preocupare pentru un nou model entry-level în segmentul electric.
„Acordăm o mare importanță modului în care oferim acces clienților la marca BMW”, spune Weber, subliniind că noua generație de modele Neue Klasse, care va veni cu primele modele în 2025, va avea și un astfel de model, care ar trebui să continue rolul pe care i3 l-a avut pentru constructor. „Multora le-a plăcut, dar pentru unii nu a fost un BMW adevărat. Fără îndoială, este nevoie de un model compact și accesibil la BMW, dar nu vom repeta forma lui i3”.
BMW i3 a fost primul automobil electric al mărcii, fiind apreciat unanim pentru tehnologia cu care a venit la acel moment pe piață. Timp de șapte ani, mașina a vândut peste 250.000 de exemplare, contribuind nu doar la atingerea țintelor de emisii pentru BMW, ci și la deschiderea pieței către automobilele cu baterii. La momentul opririi producției, în 2022, BMW a anunțat că nu va exista un înlocuitor pentru acesta, cu acest nume, însă necesitatea unui model electric cu un preț apropiat de cel practicat de mărcile de volum face parte din politica mărcilor premium, care caută permanent clienți din alte segmente.
În acest moment, BMW are în gamă două SUV-uri electrice care reprezintă și modelele de intrare în gamă, iX1 și iX2, care au prețuri sub 50.000 de euro. Acestea au adus, odată cu lansarea pe piață, o premieră: prețul versiunilor electrice este mai mic decât cel al versiunilor termice, în echiparea de top. BMW X1 M35i xDrive costă circa 62.000 de euro, în timp ce iX1 are un preț de circa 47.000 de euro, iar la X2 situația este asemănătoare: BMW X2 M35i xDrive costă 59.300 euro, iar iX2, complet electric, costă 55.500 euro.
Practic, în acest moment iX1 reprezintă modelul electric de intrare în gamă pentru BMW, la un preț comparabil cu cel pe care îl avea i3 la lansarea pe piață, în 2013. Atunci costurile de producție și prețurile erau cu totul altele, de aceea un nou automobil electric compact, entry-level, dezvoltat de BMW ar putea avea un preț de sub 40.000 de euro, comparabil cu prețurile pe care mărcile de volum le cer pentru automobile similare.
CITEȘTE ȘI FOTO Jaguar pregătește ultima sa mașină cu benzină din istoria mărciiAutomobilele electrice dezvoltate pe platforma Neue Klasse de BMW vor folosi o nouă platformă avansată, dedicată mașinilor electrice, care va aduce cu 30% mai multă autonomie, ceea ce înseamnă că unele dintre modele ar putea depăși 700 km cu o singură încărcare a bateriei. Potrivit lui Frank Weber, lista de mașini din Neue Klasse va începe cu un SUV de dimensiuni similare cu X3 și cu un sedan similar Serie 3.
Apoi alte patru modele vor fi lansate în primii doi ani. Printre trăsăturile acestei noi generații de vehicule se va număra existența unei unități de control centrale, care va coordona dinamica de conducere, șasiul și propulsia.