BMW Group a vândut anul trecut cu aproape 5% mai puține autovehicule față de anul anterior, în plină criză a componentelor electronice, care a determinat scăderea producției și încetinirea livrărilor. Compania spune că și-a dublat vânzările de mașini full-electric.
BMW a pierdut din nou câteva procente din volumul total al vânzărilor sale, cauza principală fiind criza de semiconductori. Compania a raportat 2,39 milioane de vehicule livrate în cele 12 luni, ceea ce reprezintă o scădere de 4,8% față de anul 2021. Scăderea a fost determinată de brandul principal al grupului, BMW, care a reușit să livreze 2,1 milioane de autoturisme, cu 5,1% mai puține decât în anul anterior, dar care are șanse să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor premium în condițiile în care Mercedes nu a publicat rezultatele pe 2022, dar estimările arată un volum între 2 și 2,1 milioane mașini vândute.
Și Mini a încheiat anul pe minus, având 292.923 de automobile livrate, cu 3 procente mai puține decât în 2021. Singurele mărci cu creștere din grup au fost Rolls Royce, 7,8%, și Motorrad, cu 4,4%.
În același timp, grupul german a reușit să-și dubleze vânzările de automobile electrice, cu ajutorul noilor lansări din 2022 care au adus pe șosele un volum total de 215.755 vehicule propulsate exclusiv cu baterii (creștere de 107,7%). Compania a atins pragul de 500.000 de vehicule electrice livrate în istoria sa.
„Gma noastră puternică este cel mai bun răspuns la un mediu provocator și ne-a permis să ne dublăm din nou vânzările de vehicule complet electrice”, a declarat Pieter Nota, șeful vânzărilor BMW Group. „Suntem încrezători că putem construi pe acest succes în 2023 și vom continua să vedem comenzi numeroase pentru modelele noastre electrice”.
BMW spune că a doua jumătate a anului a marcat revenirea vânzărilor și a adus rezultate mai bune decât cele din 2021, după ce în prima parte s-au înregistrat scăderi importante din cuza crizei și din cauza războiului din Ucraina. În trimestrul patru, vânzările BMW au crescut cu 10,6%, la 651.798 vehicule vândute, ceea ce a redus semnificativ declinul anterior.
Pentru 2023, grupul BMW așteaptă o creștere „profitabilă” a vânzărilor, cu o atenți emărită pe segmentul electric, care ar trebui să urce la 15% din totalul livrărilor companiei la nivel global. Anul acesta este așteptată noua generație Serie 5 cu versiunea electrică i5, care ar trebui să genereze creșteri importante ale vânzărilor.
CITEȘTE ȘI Record istoric de vânzări pentru mașinile de lux Rolls-Royce, cu ajutorul noilor milionari din Orient și SUABMW anunță oficial că în Europa compania va trece la vânzări directe pe 24 din piețele din regiune, ceea ce înseamnă că va intra în vigoare contractul de tip agenție, care transformă dealerii în agenți pe bază de comision.
„Acest lucru creează condițiile necesare pentru o tranziție lină între experiențele online și offline ale clienților. Ținta clară a noului model de agenție este să crească satisfacția clienților și experiența de brand premium și să atingă noile grupuri-țintă de clienți online. Noul model de agenție al BMW Group va crea de asemenea o transparență a prețului și va asigura clienților o ofertă similară, consistentă pe toată canalele de vânzări”, precizează compania care spune că trecerea la noul sistem se va face din 2024 pentru marca Mini și din 2026 pentru BMW.
Situația pe regiuni globale arată că cea mai mare pierdere a grupului s-a înregistrat în Europa (-7,5%), cu 877.369 vehicule livrate, dar cu o creștere de aproape 11 procente în trimestrul patru. Europa rămâne cea mai mare piață a grupului, în condițiile în care China a înregistrat o scădere de 6,4% a volumul vândut, respectiv 791.985 unități, cu o revenire consistentă (+12,7%) în trimestrul patru. A treia piață din punct de vedere al volumului, SUA, a adus o scădere de 1,3% pe întreg anul, cu un volum de 361.892 unități livrate.