BMW Group a anunțat semnarea unui contract cu compania minieră Managem Group, din Maroc, pentru furnizarea de cobalt. Substanța este necesară celulelor de baterii pentru vehicule electrice.
Aproximativ o cincime din necesarul de cobalt al BMW Group, pentru bateriile electrice ale mașinilor pe care urmează să le producă, va fi furnizată de Managem Group, companie care extrage acest minereu în Maroc. BMW susține că restul de patru cincimi din nevoile sale de cobalt vor fi procurate din Australia.
"Contractul are o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro", a declarat Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG responsabil pentru rețeaua de aprovizionare și furnizori. Contractul dintre BMW Group și Managem Group are o durată de cinci ani.
"Cobaltul este o materie primă importantă pentru mobilitatea electrică. Prin semnarea acestui contract de aprovizionare cu Managem, continuăm să ne asigurăm nevoile de materii prime pentru celulele de baterii", a declarat Wendt. "Continuăm sistematic electrificarea flotei noastre de automobile. Până în 2023, ne propunem să avem 25 de modele electrificate în portofoliu - mai mult de jumătate dintre ele urmând a fi complet electrice. Nevoia noastră de materii prime va crește în concordanță cu aceasta. Doar pentru cobalt, ne așteptăm ca nevoile noastre să se tripleze până în 2025."
Reprezentanții BMW au subliniat că susțin extragerea și prelucrarea materiilor prime în condiții de dezvoltare durabilă.
"Pentru noi, extracția și prelucrarea etică ale materiilor prime încep chiar de la începutul lanțului de valori: ne preocupăm de tot lanțul de furnizare a celulelor de baterii, care se extinde până la mine", a declarat Ralf Hattler, vicepreședinte executiv BMW AG pentru achiziționarea de produse și servicii indirecte, materii prime și parteneri de producție.
" Suntem pe deplin conștienți de responsabilitățile noastre. Cobaltul și alte materii prime trebuie extrase și prelucrate în condiții responsabile din punct de vedere etic", a declarat și Wendt pe aceeași temă.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Audi Q4 Sportback e-tron Concept, ultimul pas înainte de apariția noului model electric de serieBMW Group publică de mai mult timp țările de origine pentru cobaltul pe care îl folosește. Pentru a cincea generație de celule de baterii, compania și-a restructurat lanțurile de furnizori și, cu începere din 2020, se va aproviziona direct cu litiu, dar și cu cobalt, urmând a pune aceste materii prime la dispoziția celor doi producători ai celulelor de baterii, CATL și Samsung SDI. Acest lucru asigură transparență deplină față de locul din care provin materiile prime. De altfel, BMW Group va înceta cu începere din 2021, să mai folosească „pământuri rare”, metalele rare folosite până acum la baterii și care erau extrase, până nu demult, în procent de 97%, de China.
"Aceasta înseamnă că nu vom mai depinde de disponibilitatea lor", a spus Andreas Wendt.
În noiembrie 2019, BMW a inaugurat Centrul de Competență pentru Celule de Baterii la München, cu obiectivul de a evolua tehnologia celulelor de baterii și de a o introduce în procesele de producție. Producția prototipurilor de celule de baterii face posibilă analiza și înțelegerea completă a proceselor de creare a valorii celulelor. "Dacă vom produce chiar noi celulele în număr mare la o dată ulterioară, acest lucru va depinde de cum se dezvoltă piața furnizorilor", a spus Wendt.
CITEȘTE ȘI Curtea de Justiției a UE: Volkswagen poate fi dată în judecată la instanțele naționale pentru instalarea de dispozitive de manipulare a emisiilorBMW Group va obține celule de baterii pentru trenurile de rulare electrice din a cincea generație de la CATL (comenzi de 7,3 miliarde de euro, cu un contract pe perioada 2020-2031) și Samsung SDI (comenzi de 2,9 miliarde de euro, contract pentru 2021-2031). "Acest lucru ne va asigura necesarul pe termen lung de celule de baterii. Fiecare generație de celule este acordată producătorului cu tehnologia de vârf și cele mai competitive aspecte economice la nivel mondial. Acest lucru asigură că avem mereu acces la cea mai bună tehnologie posibilă privind celulele de baterii", a spus Wendt.
BMW Group produce bateriile intern la uzinele sale din Dingolfing (Germania), Spartanburg (SUA) și la uzina BBA din Shenyang (China). BMW Group a localizat producția de baterii și în Thailanda, unde colaborează cu Dräxlmaier Group.
BMW Group a format un consorțiu tehnologic cu producătorul suedez de baterii Northvolt și Umicore, un dezvoltator belgian de materiale pentru baterii. Colaborarea se va concentra pe crearea unui lanț pentru celulele de baterii, extins de la dezvoltare, la producție, până la reciclare.
BMW Group și-a propus să lanseze 25 de modele electrificate în portofoliul său până în 2023, mașini full electrice, plug-in hybrid și modele cu motoare termice. Compania anticipează o curbă de creștere abruptă până în 2025, cu peste 30%, în medie, în fiecare an.