Serviciul de carpooling BlaBlaCar a anunțat că a obținut 115 milioane de dolari în ultima rundă de strângere de fonduri, directorul său general Nicolas Brusson precizând că start-up-ul francez vrea să profite de criza sanitară pentru a se extinde agresiv atât în Europa cât și pe piețele mai îndepărtate, transmite AFP.
Compania cu sediul la Paris, care a fost înființată în 2006 iar în 2015 a devenit primul unicorn francez, a precizat că la ultima sa operațiune de strângere de fonduri au participat investitori precum VNZ Global, Otiva J/F AB și FMZ Ventures. Această operațiune conferă BlaBlaCar o valoare de două miliarde de dolari, scrie Agerpres.
"Astăzi, cu acest plan de finanțare, dispunem de peste 200 de milioane de dolari în numerar, ceea ce ne permite să fim agresivi", a declarat Nicolas Brusson. Potrivit acestuia, a fost ultima strângere de fonduri înaintea unei oferte publice inițiale (IPO), pentru care nu a fost fixată încă o dată precisă. Pentru moment însă obiectivul este "să aducem din nou societatea pe profit la finele lui 2022. Aceasta este ambiția noastră", a spus Brusson.
BlaBlaCar nu a dat niciodată publicității rezultatele financiare dar a informat că în 2018 a înregistrat profit. Achizițiile făcute în 2019, printre care Ouibus, o companie din subordinea operatorului feroviar SNCF, au readus firma pe pierderi, după care a urmat criza Covid. În prezent, BlaBlaCar înregistrează în continuare pierderi dar "a reușit să preia cote considerabile de piață de la alți actori de transport care se confruntă cu dificultăți mai mari în a gestiona criza actuală pentru că au costuri fixe mult mai mari", a explicat Nicolas Brusson.
Compania franceză este sigură că în centrul său istoric, care este Europa occidentală, serviciile de carpooling vor cunoaște o relansare puternică după ridicarea restricțiilor de circulație. "Există o populație frustrată care vrea să călătorească, mai tânără decât media, cum sunt deseori membri noștri. Va avea loc o accelerare foarte rapidă în Europa și în țările europene, este foarte clar. Ceea ce este mai puțin clar este momentul", spune Nicolas Brusson. Acesta a mai spus că vrea să reintroducă rapid rețeaua de autocare, denumite BlaBlaBus, în Franța și Germania, încă de la finele lunii mai sau începutul lunii iunie. "Ideea este ca în 2022 să putem să oferim o rețea de autocare care să fie de cel puțin două ori mai mare decât era în 2019", subliniază Brusson.
Cofondatorul BlaBlaCar vrea să meargă mai departe, având în vedere că "astăzi 80% dintre utilizatorii BlaBlaCar sunt din afara Europei". Această zonă denumită "dincolo de Europa occidentală", care potrivit lui Brusson începe în Polonia și include Rusia, Ucraina, India, Brazilia sau Mexic este următoarea frontieră pentru BlaBlaCar.