Comisia Europeană a cerut un volum fără precedent de informații detaliate despre lanțurile de aprovizionare ale producătorilor auto chinezi, în timpul investigației sale privind importurile subvenționate de vehicule electrice din țară, a declarat Ministerul Comerțului din China, transmite Reuters.
Comisia, care supraveghează politica comercială pentru Uniunea Europeană, a impus săptămâna trecută tarife suplimentare asupra vehiculelor electrice chineze importate, în urma anchetei, provocând critici din partea Beijingului și acuzații de spionaj din partea presei de stat chineze, scrie News.ro.
China a lansat, de asemenea, o anchetă de dumping asupra importurilor de carne de porc din UE.
”Tipul, sfera și cantitatea de informații colectate de partea europeană au fost fără precedent și mult mai mult decât ceea ce este necesar pentru o investigație privind tarifele compensatorii”, a declarat He Yadong, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului, într-o conferință de presă.
El a răspuns la o întrebare a radioului de stat chinez, dacă Bruxelles-ul a căutat să spioneze industria chineză de vehicule electrice.
Comisia ”a cerut în mod obligatoriu” producătorilor de automobile chinezi să transmită informații cu privire la aprovizionarea cu materii prime pentru baterii, fabricarea componentelor și stabilirea prețurilor și dezvoltarea canalelor de vânzare, a spus purtătorul de cuvânt.
De obicei, guvernele impun tarife anti-subvenție asupra mărfurilor importate pentru a proteja firmele naționale atunci când suspectează că articolul în cauză ar fi putut fi produs doar la un preț mai mic decât prețul pieței, deoarece a beneficiat de stimulente sau alocații inechitabile.
Producătorii de automobile europeni sunt concurați de un aflux de vehicule electrice mai ieftine ale rivaliilor chinezi.
Comisia Europeană spune că prețurile sunt de obicei cu 20% mai mici decât cele ale modelelor fabricate în UE.
CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează o nouă cursă din RomâniaProducătorii de automobile chinezi pe care Bruxelles-ul i-a considerat companii necooperante, cum ar fi SAIC, se vor confrunta cu un tarif de 38,1% odată ce tarifele provizorii vor intra în vigoare, probabil în iulie.
El Yadong a numit afirmațiile conform cărora companiile auto chineze nu au cooperat pe deplin ca fiind ”nefondate”.
Televiziunea de stat CCTV a publicat, de asemenea, miercuri un articol în care sugerează că Bruxelles-ul a încercat să spioneze companiile auto chineze, având în vedere ”multele cereri nerezonabile făcute în timpul acestei anchete”.