Angajații Jeep mai în vârstă și pensionarii fostei companii Chrysler sunt nemulțumiți de posibila fuziune cu Renault și spun că asocierea cu marca franceză va duce „în șanț” marca Jeep.
Deși o fuziune Fiat Chrysler și Renault ar aduce beneficii pentru ambele părți, americanii simpli, angajați sau pensionari ai Jeep, o marcă apreciată de americani ca fiind cea mai reprezentativă pentru industria auto din SUA, sunt de părere că Renault nu ar aduce decât probleme. Ei își amintesc de vremurile în care Renault a mai fost implicată în viața Jeep, după cum scrie Automotive News, care a stat de vorbă cu unii dintre veteranii companiei.
Renault a cumpărat la începutul anilor ’80 un pachet majoritar de acțiuni al American Motors, compania care deținea în acel moment Jeep și care a fost preluată apoi de Chrysler. Unul dintre cei care lucrau pentru Jeep în acel moment, Tom Schuster, șeful departamentului IT, spune că „atitudinea celor de la Renault, când au venit, era una de Lorzi și Șerifi. Acesta era stilul lor de management.”. American Motors fusese cumpărată într-un moment în care se afla în pragul falimentului și împrumutase o sumă uriașă de bani de la Renault. Prezența Renault la Jeep a durat aproximativ 6 ani.
Unul din liderii de sindicat de la Jeep, care era un tânăr angajat în anii 80, își amintește și el de perioada respectivă. „Ne-au dus direct în șanț, omule. A fost o cultură oribilă sub care să muncești”. „Și acum, vine Renault din nou”.
CITEȘTE ȘI Ford România bifează un nou record - trece de borna de 10 miliarde leiSindicatul UAW, din Chrysler, a anunțat că monitorizează propunerea de fuziune și „așteaptă mai multe detalii pentru a analiza impactul asupra membrilor de sindicat”, au anunțat cei de la UAW.
Marca Jeep aparține de divizia Chrysler a companiei FCA, ea fiind cumpărată de Fiat după ce a trecut printr-un faliment răsunător. Practic, Fiat a devenit proprietar al Chrysler preluând compania de la statul american în schimbul investițiilor și tehnologiei aduse de peste ocean în uzinele Chrysler.
Fuziunea Fiat Chrysler - Renault, considerată o „fuziune a egalilor”, ar contribui la crearea a celei de-a treia cea mai mare companie auto din lume, după vânzări și volume vândute, cu o valoare de piață de circa 30 miliarde de euro.