Toyota a atins o performanță unică, jumătate din mașinile vândute în acest an, sub cele două mărci ale grupului, în Europa, fiind hibride. Marca japoneză a anunțat o creștere a vânzărilor în regiune, pe intervalul ianuarie - iunie, în ciuda schimbărilor radicale în portofoliul de motorizări ale mărcii, prin renunțarea la motoarele diesel.
Aproape jumătate din mașinile Toyota vândute în Europa în 2018 au fost hibrid self-charging (fără încărcare la priză), potrivit datelor oficiale anunțate de divizia regională a companiei. Toyota Motor Europe a vândut 560.000 de mașini, cu 6% mai multe decât anul trecut, de la începutul anului. Japonezii au urcat la o cotă de piață de 5% în Europa, profitând de scăderile unor competitori locali.
Modele hibride ale mărcii, echipate cu baterii ce sunt încărcate cu ajutorul unui generator, au crescut cu 23%, la 257.000 de unități, ca urmare a deciziei șefilor Toyota de a înlocui motoarele diesel cu propulsia hibridă. În acest moment, pe piața europeană, ponderea acestor vehicule a ajuns la 46% din totalul vânzărilor Toyota, în timp ce pe piețele din Europa de Vest, ponderea este și mai mare, 56%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marcapremium Lexus are un mix de motorizări și mai eco, cu 62% din total fiind reprezentat de motorizările hibrid.
“Suntem foarte fericiți să vedem o performanță puternică în prima jumătate a anului, mulțumită succesului strategiei noastre de electrificare. Gama noastră de 16 modele hibrid cu auto-încărcare Toyota și Lexus reprezintă acum 46% din total vânzări. Mă aștept ca 2018 să continue în acest mod și să fie un an puternic pentru Toyota cu vânzări în creștere, în special pentru hibridele electrice cu auto-încărcare”, a declarat Johan van Zyl, președinte și CEO al Toyota Motor Europe.
Toyota a decis să retragă toate modelele diesel de pe piața din Europa, treptat, pe măsură ce acestea ajung la finalul carierei și să le înlocuiască cu versiuni hibrid. Este, practic, primul constructor de automobile care are curajul să facă acest gest, iar decizia sa se dovedește una de succes.
Cele mai vândute modele Toyota în primele 6 luni din 2018 au fost Yaris (123.300 exemplare), C-HR (78.400) și Auris (66.000). Cele mai vândute hibride au fost C-HR Hybrid (67.200), Yaris Hybird (66.300) și Auris Hybrid (49.600).
De la Lexus, cel mai vândut model a fost NX, acesta fiind și cel mai vândut hibrid al mărcii (15.400 unități în total, din care 10.800 exemplare cu motor hibrid).