Un număr de 146 de zboruri Ryanair vor fi anulate vineri, din cauza grevelor angajaților companiei din Irlanda, Belgia și Suedia, care afectează 25.000 de pasageri, potrivit datelor AirHelp, companie specializată în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene.
”Estimăm că, dacă pasagerii afectați ar solicita despăgubirile prevăzute de legislația europeană, acestea s-ar ridica la 7,5 milioane euro”, spun reprezentanții AirHelp, citați de news.ro.
În plus, programul de zbor al curselor aeriene Ryanair din aeroporturile germane va fi afectat în 10 august de o grevă a personalului de bord.

Piloții Ryanair din Germania intenționează să declanșeze o mișcare de protest vineri, 10 august, alăturându-se astfel acțiunilor deja planificate în Irlanda, Suedia și Belgia. Operatorul aerian irlandez a anulat deja 6% din cele peste 2.400 de zboruri planificate pentru vineri în Europa.
Greva piloților din Germania va dura 24 de ore și va începe vineri, la ora 01:01 GMT, afectând toate cursele aeriene din Germania.
Confruntat cu perspectiva extinderii grevelor angajaților din Europa, șeful Ryanair, Michael O'Leary, a declarat săptămâna trecută că va muta mai multe locuri de muncă în Polonia în situația în care mișcările de protest vor afecta afacerea.
De precizat, Curtea Europeană de Justiție a hotărât în luna aprilie a acestui an că toate companiile aeriene trebuie să-i despăgubească pe pasageri pentru întârzieri și anulări ale zborurilor, chiar dacă motivul pentru aceasta a fost o grevă a personalului companiei aeriene, măsură care se aplică tuturor grevelor anterioare dar și celor viitoare ale companiilor aeriene.
De altfel, peste 120.000 de pasageri au fost afectați de grevele personalului operatorului Ryanair din luna iulie. Dacă pasagerii afectați ar cere despăgubiri prin companiile de specialitate, aceștia ar putea încasa peste 33 milioane euro.

Dacă un zbor întârzie mai mult de trei ore sau dacă este anulat, ori dacă unui pasager îi este refuzată îmbarcarea, pasagerii pot beneficia, în anumite circumstanțe, de o compensație financiară de până la 600 euro de persoană, în plus față de orice redirecționare sau rambursare a biletului oferită de compania aeriană.
Condiția este ca aeroportul de plecare să se afle în UE sau ca transportatorul aerian să aibă sediul în UE. În plus, motivul întârzierii zborului trebuie să fie cauzat de compania aeriană.
Compensația trebuie revendicată în termen de trei ani de la data întârzierii zborului.
Pe de altă parte, circumstanțe extraordinare, cum ar fi furtuni sau urgențe medicale, înseamnă că transportatorul aerian este scutit de obligația de compensare a pasagerilor. Dacă sunteți blocat la un aeroport timp de mai mult de două ore, companiile aeriene sunt, de asemenea, obligate să le ofere pasagerilor mese, băuturi gratuite, acces la comunicare și chiar cazare, dacă este necesar.

Lansată în anul 2013, compania AirHelp a sprijinit peste șapte milioane de persoane să procese cereri de despăgubire aeriene în valoare de aproape 800 de milioane de euro în total. AirHelp are reprezentanțe în 30 de țări, oferă asistență în 16 limbi și are peste 500 de angajați la nivel global.
În ce privește România, AirHelp a identificat în 2017 peste 42.000 de pasageri români eligibili pentru despăgubiri. Dacă le-ar solicita, valoarea lor ar fi de 12 milioane de euro.