Mai multe asociații și organizații care reprezintă constructorii de automobile din Europa, furnizorii de componente, asociațiile naționale din țările membrie, inclusiv cea din Marea Britanie, au transmis un nou avertisment privind iminența Brexitului. Aceștia fac un apel la Marea Britanie și UE să evite o ieșire a Marii Britanii din UE fără a exista un acord, estimând costurile cu eventuale taxe vamale la 5,7 miliarde euro plătite de industrie și consumatori.
Documentul semnat de ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile) și CLEPA (Asociația Europeană a Furnizorilor din Industria Auto), dar și de cele 21 de asociații naționale membre a ACEA, între care se regăsește ACAROM, din România, anunță că semnatarii și-au unit forțele pentru a diminua impactul unui Brexit „no deal” asupra industriei auto.
Potrivit documentului, industria auto din UE produce 19,1 milioane de vehicule pe an, angajează 13,8 milioane de persoane, în cel mai larg sector industrial al UE.
„Plecarea Marii Britanii din UE fără un acord al declanșa o transformare seismică în condițiile de comerț, cu miliarde de euro tarife vamale care ar amenința să producă un impact asupra alegereii consumatorilor și acceisbilității pe ambele părți ale Canalului”. Semnatarii au calculat că o oprire de numai un minut a producției auto se va ridica la 54.700 euro. Valoarea tarifelor ar putea adăuga costuri de 5,7 miliarde euro la factura comercială cu automobile, cu creșterea prețurilor pentru clienți.
Documentul include declarații de la nume grele ale industriei: Christian Peugeot, CCFA President (Franța), Bernhard Mattes, VDA President (Germania), Mike Hawes, SMMT Chief Executive (Marea Britanie), Erik Jonnaert, ACEA Secretary General, Sigrid de Vries, CLEPA Secretary General, Mario Armero, ANFAC Executive Vice President (Spania), Gianmarco Giorda, ANFIA Director (Italia).
De asemenea, ei avertizează și asupra implicațiilor acordurilor cu terțe țări, care nu vor mai fi valabile pentru Marea Britanie, în urma Brexitului, cele mai importante fiind cu Turcia, Africa de Sud, Canada, Japonia, Coreea de Sud. Vor fi afectate și contractele UE, dat fiind faptul că multe din acorduri prevăd orginea unor componente. Dacă sunt produse în Marea Britanie, ele nu vor mai respecta „originea UE”.
ACEA reprezintă interesele a 15 grupuri auto din Europa: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars, and Volvo Group.
Acestea și furnizorii lor au un număr de 13,8 milioane angajați, adică 6,1% din UE. 11,4% din locurile de muncă din producție, din UE, sunt în industria auto (circa 3,5 milioane). Industria auto generează o plus valoare comercială de 84,4 miliarde euro, iar cifra de afaceri a industriei auto reprezintă 7% din produsul intern burt al UE. Investițiile în cercetare și dezvoltare ale industriei se ridică la 57,4 miliarde euro anual, adică 28% din cheltuielile UE în acest sector.