FrieslandCampina România, producătorul brandului de lactate Napolact, a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri consolidată de 331 milioane de lei, în creștere cu 4% comparativ cu anul precedent, și a revenit pe profit în urma finalizării programului de consolidare a operațiunilor de producție și a implementării unui program de investiții în cele două fabrici din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, a anunțat miercuri compania.
„Obiectivul nostru a fost acela de a continua eficientizarea întregii activități a companiei după consolidarea sub o singură entitate în cursul anului trecut. Ne-am concentrat pe retehnologizare, creșterea capacității, în paralel cu dezvoltarea gamelor de produse și continuarea investițiilor în brandurile noastre, toate acestea contribuind la un rezultat net pozitiv”, a declarat managerul român care conduce operațiunile locale ale FrieslandCampina, Cornel Cărămizaru.
În cursul anului trecut, producătorul a integrat activitățile FrieslandCampina S.A, Napolact S.A și Industrializarea Laptelui Mureș S.A într-o singură entitate, FrieslandCampina S.A și a consolidat, totodată, raportarea financiară, scrie News.ro.
Potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanțe, anul trecut, entitatea FrieslandCampina SA a obținut o cifră de afaceri de peste 339 de milioane de lei, în scădere cu 13,8% și un profit de 17.271 de lei.
CITEȘTE ȘI Legea prevenției …sau cum să aruncăm cu praf în ochii contribuabililorRezultatele financiare publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe diferă față de cifra de afaceri consolidată anunțată de companiei deoarece procesul de integrare a activitătilor a fost încheiat pe parcursul anului 2016. Rezultatele companiei au fost susținute de creșterea cererii pentru întreaga gamă Napolact, a brandului Frico și în special a Napolact Pur și Simplu și BIO.
În 2016, compania a extins numărul fermelor din Ardeal de la care colectează materie primă bio pentru brandul Napolact la 60 de producători.
Danone România, cel mai mare producător local de iaurturi, a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de 479 milioane de lei, echivalentul a peste 106 milioane de euro. În 2015, compania a înregistrat o cifră de 484 milioane de lei, echivalentul a peste 107 milioane de euro, ceea ce înseamnă că anul trecut producătorul a înregistrat o scădere de 1%, atât la valoare în lei, cât și la valoarea în euro, arată calculele News.ro. Principalii competitori ai grupului olandez în România sunt Danone și Albalact.