Autoritatea pentru Conduită Financiară din Marea Britanie examinează acuzațiile conform cărora unii foști angajați ai Credit Suisse au împărtășit informații confidențiale prin platforma de mesagerie WhatsApp, arată documentele văzute de Reuters.
FCA, care reglementează firmele financiare din Regatul Unit, analizează comportamentul mai multor angajați ai Credit Suisse din unitatea sa de cercetare din Londra, cu aproximativ 100 de angajați, în perioada de la mijlocul lui 2022 până la începutul lui 2023, potrivit documentelor, scrie News.ro.
FCA evaluează și strânge informații de la sfârșitul lunii februarie 2023, arată documentele.
Supraveghetorii autorității de reglementare care analizează acuzațiile sunt interesați de ”posibile acțiuni”, conform documentelor din iunie 2024, văzute de Reuters. În septembrie încă mai căutau mai multe probe, arată documentele.
Un reprezentant al FCA a refuzat să comenteze. Un purtător de cuvânt al UBS, care a salvat Credit Suisse anul trecut, a spus că ”nu are cunoștință de o investigație FCA în curs de această natură”.
UBS are o pregătire extinsă și reguli privind utilizarea adecvată a comunicațiilor electronice și oferă analiștilor telefoane de serviciu, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Peste o jumătate de duzină de angajați sunt numiți în plângere și cel puțin trei sunt angajați în prezent de UBS, conform documentelor și a unei analize a profilurilor lor LinkedIn.
Dacă FCA decide că are suficiente dovezi, poate deschide o investigație, pe care o desfășoară de obicei în mod privat, fără un interval de timp fix.
Autoritatea de reglementare poate aplica amenzi persoanelor și firmelor, precum și poate interzice profesioniștilor din industrie. De asemenea, poate urmări persoane fizice pentru infracțiuni penale.
CITEȘTE ȘI Volumul tranzacțiilor crypto a atins cel mai înalt nivel din toate timpurileÎn 2017, autoritatea de reglementare a amendat un bancher de investiții pentru partajarea informațiilor confidențiale ale clienților prin intermediul aplicației de mesagerie, constatând că nu a acționat cu priceperea, grija și diligența cuvenite.
În septembrie 2022, autoritățile americane au amendat Credit Suisse cu 200 de milioane de dolari pentru că nu a monitorizat comunicările angajaților cu aplicațiile de mesagerie neautorizate și au ordonat băncii să înceteze și să se abțină de la încălcări viitoare, a spus banca în raportul său anual pentru 2022.
UBS a fost, de asemenea, amendată pentru încălcări similare.
În septembrie 2024, autoritatea de reglementare din Regatul Unit a cerut multor bănci să predea detalii despre personalul care îi încalcă politicile privind aplicațiile de mesagerie, inclusiv WhatsApp, a relatat Financial News.
Detalii despre presupusa utilizare abuzivă a aplicațiilor de mesagerie la Credit Suisse și modul în care unii angajați de la bancă au continuat să folosească grupurile WhatsApp existente după acordul din SUA , sunt făcute acum publice pentru prima dată.
Documentele arată că autoritatea de reglementare din Marea Britanie a început să revizuiască acuzațiile la sfârșitul lunii februarie 2023, cu câteva zile înainte ca guvernul elvețian să orchestreze preluarea Credit Suisse de către UBS.
Acuzațiile includ personal din Londra care comunică probleme de afaceri pe dispozitive personale și schimbă informații sensibile pe platforma de mesagerie, despre companiile pe care le-au acoperit.
CITEȘTE ȘI LISTA 14 obiective culturale și istorice vor fi realizate sau restaurate cu 280 milioane euroCerințele de reglementare ale FCA în vigoare începând cu cel puțin 2021, solicită firmelor să ia măsuri pentru a împiedica angajații să efectueze, să trimită sau să primească conversații telefonice și comunicații electronice relevante pe echipamentele private, pe care firma nu le poate înregistra sau copia.
Băncile trebuie să țină evidențe ale comunicării comerciale, astfel încât autoritățile de reglementare să își poată îndeplini sarcina de supraveghere.
Reuters nu a putut stabili dacă Credit Suisse, care avea aproximativ 50.000 de angajați când a fost preluată, ținea o evidență a comunicărilor private.
FCA caută, de asemenea, informații despre utilizarea ”mesajelor care dispar”, o funcție care permite utilizatorilor să șteargă automat comunicațiile după o perioadă de timp. Unii angajați ar fi activat setarea la începutul anului 2023, arată documentele.
Alte acuzații analizate de FCA implică patru situații din vara anului 2022 în care angajații Credit Suisse din divizia de cercetare financiară au înregistrat conversații cu directori seniori ai patru companii listate fără a le solicita în prealabil consimțământul, putând încălca regulile privind dezvăluirea selectivă.
Înregistrările au fost partajate în cadrul chat-ului WhatsApp folosit de analiștii Credit Suisse pentru muncă, conform acuzațiilor din documentele văzute de Reuters.
Analiștii publică studii despre companii pentru a ajuta investitorii să ia decizii de investiții, iar evaluarea lor poate influența piața.
În două dintre întâlniri, directorii companiilor au comentat planul de capital și profitabilitatea firmelor lor, arată documentele. Într-un caz, un director al unei companii acoperite de analiști a făcut comentarii sensibile la piață în timpul perioadei închise a firmei , înainte de rezultatele sale financiare. Managerii companiei nu au voie să împărtășească informații unor persoane selectate, inclusiv investitorilor și analiștilor, care ar putea oferi informații despre finanțele companiei în perioada premergătoare raportării câștigurilor.
Reuters nu a putut determina dacă autoritățile de reglementare analizează și comportamentul directorului care a dezvăluit informațiile sensibile ca parte a anchetelor lor.