Precizări despre implementarea e-Factura în regim B2C, în raport cu prevederile legislației privind protecția datelor cu caracter personal

Precizări despre implementarea e-Factura în regim B2C, în raport cu prevederile legislației privind protecția datelor cu caracter personal
Profit.ro
Profit.ro
scris vineri, 10:52

Prin OUG 69/2024, Guvernul României a reglementat extinderea utilizării Sistemului național privind factura electronică RO e-Factura în relația B2C, în sensul instituirii obligației persoanelor impozabile care emit facturi pe această relație de a le raporta în sistem, ca element important pentru ecosistemul de date utilizat de instrumentele digitale implementate pentru reducerea GAP-ului de TVA și combaterea evaziunii fiscale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Protecția datelor cu caracter personal este o necesitate imperativă în era digitală. Astfel, implementarea sistemului RO e-Factura se va realiza în conformitate cu cele mai bune practici de securitate a datelor, asigurând astfel o gestionare eficientă și sigură a informațiilor cu caracter personal.

One United Properties semnează un contract de 40 milioane euro CITEȘTE ȘI One United Properties semnează un contract de 40 milioane euro

În acest moment, cu toate că în forma actuală legislația e-Factura respectă Regulamentul UE 2016/679 (GDPR), MF explorează modalități prin care datele cu caracter personal regăsite pe factura electronică să fie convertite într-o formă de identificare fiscală care să nu permită corelarea directă cu identitatea persoanei pentru care s-a emis factura.

Legislația în vigoare nu contravine Regulamentului UE 2016/679 (GDPR)

În contextul discuțiilor din spațiul public pe tema respectării GDPR, precizăm că instituirea utilizării Sistemului RO e-Factura în relația B2C s-a realizat prin completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 120/2021, actul normativ de bază care statutează regimul facturării electronice în România.

Astfel, în conformitate cu prevederile art.14 și 15 din Ordonanța de urgență nr.120/2021, prevederile actului normativ nu aduc atingere legislației privind protecția datelor cu caracter personal.

Abia de acum - vânzarea sticlelor de plastic care nu au capacul atașat, interzisă în UE. Mulți consumatori sunt deja nemulțumiți CITEȘTE ȘI Abia de acum - vânzarea sticlelor de plastic care nu au capacul atașat, interzisă în UE. Mulți consumatori sunt deja nemulțumiți

Subliniem că datele cu caracter personal obținute în scopul prelucrării facturilor electronice pot fi folosite exclusiv în acest scop sau în scopuri compatibile cu acesta, cu respectarea legislației privind protecția datelor cu caracter personal.

Totodată, modalitățile de publicare, în scopul asigurării transparenței și a tragerii la răspundere, a datelor cu caracter personal care au fost colectate în cadrul sistemului național privind factura electronică RO e-Factura trebuie să fie în concordanță cu scopul publicării și protecției sferei private.

Managementul datelor, cu păstrarea secretului fiscal

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală asigură managementul datelor și informațiilor existente în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, cu păstrarea secretului fiscal, datele și informațiile din factura electronică fiind folosite exclusiv de către Ministerul Finanțelor și structurile subordonate, conform competențelor, pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice, cu respectarea secretului fiscal.

Burduja vrea exceptarea de la regulile achizițiilor sectoriale pentru echipamente, piese de schimb, servicii de lucrări și întreținere necesare turbinelor eoliene. ”Funcționarea parcurilor eoliene deținute de stat, în pericol!” CITEȘTE ȘI Burduja vrea exceptarea de la regulile achizițiilor sectoriale pentru echipamente, piese de schimb, servicii de lucrări și întreținere necesare turbinelor eoliene. ”Funcționarea parcurilor eoliene deținute de stat, în pericol!”

Prin urmare, cadrul legal în domeniul facturării electronice prevede, în clar, asigurarea condițiilor de ordin legislativ pentru respectarea prelucrării datelor cu caracter personal.

Totodată, precizăm că în relația cu ANAF, persoanele fizice române se identifică prin codul numeric personal (CNP), iar persoanele fizice străine se identifică prin numărul de identificare fiscală (NIF) atribuit de administrația fiscală.

Codul numeric personal este identificator fiscal al persoanei fizice, conform art.82 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, atât în relația cu organul fiscal cât și cu celelalte sisteme de asigurare socială (CNPP, CNAS, etc).

Pe de altă parte, codul numeric personal al persoanei fizice este înscris în alte declarații fiscale depuse de către persoanele juridice (de ex. Declarația 112 depusă de angajator conține informații cu privire la sumele plătite angajaților, inclusiv codul numeric personal al acestora).

În conformitate cu art.11 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, toate informațiile furnizate organului fiscal indiferent că acestea provin din declarații fiscale, facturi, bonuri fiscale, etc. intră sub incidența secretului fiscal, iar personalul din cadrul ANAF este obligat să păstreze secretul asupra informațiilor de care a luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu.

DECIZIE Vânzătorii din magazine și restaurante vor fi obligați să verifice vârsta, prin consultarea actelor de identitate, la vânzarea de alcool, energizante și tutun CITEȘTE ȘI DECIZIE Vânzătorii din magazine și restaurante vor fi obligați să verifice vârsta, prin consultarea actelor de identitate, la vânzarea de alcool, energizante și tutun

Și în prezent, potrivit dispozițiilor Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, plătitorii de venituri cu regim de reținere la sursă a impozitelor au obligația să depună o declarație privind calcularea și reținerea impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale pentru fiecare beneficiar de venit la administrația fiscală competentă conform regulilor fiscale prevăzute pentru categoria de venit.

Astfel, în cazul veniturilor din salarii și asimilate salariilor, plătitorii au obligația să completeze și să depună Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate pentru fiecare beneficiar de venit (D112), până la termenul de plată a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale, inclusiv.

De asemenea, Codul fiscal prevede că plătitorii de venituri cu regim de reținere la sursă a impozitului pe veniturile persoanei fizice au obligația să depună o declarație (D205) privind calcularea și reținerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, până în ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat, cu excepția plătitorilor de venituri care au obligația depunerii Declarației - D112.

Sunt de menționat cu titlu de exemplu, prevederile art. 147 alin. (17)-(22) din Codul fiscal, conform cărora evidența obligațiilor de plată a contribuției de asigurări sociale datorate de angajatori și asimilații acestora se ține pe baza codului de identificare fiscală, iar cea privind contribuția de asigurări sociale datorată de persoanele fizice care au calitatea de angajați sau pentru care există obligația plății contribuției de asigurări sociale, potrivit legii, pe baza codului numeric personal sau pe baza numărului de identificare fiscală, după caz. Declarația (D112) cuprinde cel puțin următoarele informații:

DECIZIE Majorarea redevențelor prin OUG se aplică doar acordurilor petroliere ce NU specifică cotele datorate. Cei mai noi producători de gaze au dat deja statul în judecată CITEȘTE ȘI DECIZIE Majorarea redevențelor prin OUG se aplică doar acordurilor petroliere ce NU specifică cotele datorate. Cei mai noi producători de gaze au dat deja statul în judecată

a) date de identificare a persoanei fizice sau juridice care depune declarația;
b) codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal, după caz;
c) numele, prenumele și datele privind calitatea de asigurat;
d) date referitoare la raporturile de muncă și activitatea desfășurată;
e) date privind condițiile de muncă;
f) date privind venituri/indemnizații/prestații.

Totodată, formularele de declarații fiscale conțin informația ”Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679”.

viewscnt
Afla mai multe despre
e-factura
protecția datelor