Claritatea obiectivelor de țară ale României este una din problemele serioase ale majorității, dar și printre cele relativ mai ușor de rezolvat de către elită, este una dintre concluziile unui studiu realizat de Rethink România, inițiativă a unui grup de antreprenori.
Doar o treime din respondenți își asumă responsabilitatea personală atât pentru problemele, cât și pentru reușitele din viața lor, arată studiul. Gradul de asumare a întrajutorării ca valoare în viață este în relație directă cu calitatea vieții în general, este o altă concluzie.
Claritatea obiectivelor de țară ale României este una din problemele serioase ale majorității, dar și printre cele relativ mai ușor de rezolvat de către elită, iar tinerii arată un grad semnificativ mai mare de asumare și inițiativă, dar în același timp suferă de lipsa de încredere.
Studiul și-a dorit să înțeleagă mai bine percepțiile și motivațiile care se regăsesc în spatele tendințelor, care motivează fundamental societatea noastră: mentalitate, educație, demografie, la rândul lor legate de calitatea vieții și atractivitatea României.
“Unul dintre obiectivele asumate de Rethink România este să demareze studii care să arate zonele în care pot fi create și implementate programe pentru îmbunătățirea calității vieții în România. Știm că astăzi, de exemplu, percepția românilor despre viața în România este mai puțin bună decât realitatea, dar acest lucru nu se poate schimba decât prin acțiuni asumate și consecvente, pentru că nu avem voie să obosim și să ne pierdem încrederea.”, a declarat Dragoș Anastasiu, Președinte Rethink România.
Rethink România reunește antreprenori, profesioniști, inovatori, entuziaști și învingători în domeniile lor de activitate:
Andy Szekely (Bootcamp University), Avi Cicirean (BrandMinds), Bogdan Rădulescu (Untold Festival), Cristina Chiriac (Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin), Cristina Gheorghe (Institutul Dezvoltării Personale), Călin Ile (Federația Industriei Hoteliere din România), Daniela Nemoianu (Nemoianu Consulting), Dorin Bodea (Result Development), Dragoș Petrescu (City Grill), Elena Lotrean (Școala Finlandeză din Sibiu), Florin Jianu (CNIPMMR), Felix Tătaru (GMP Group), Felix Pătrășcanu (FAN Courier), Marius Ghenea (Catalyst România), Ovidiu Șandor (Mulberry Development), Simona Baciu (Transylvania College), Virgil Stănescu (SportsHub), George Leca (Asociația Pentru Valori în Educație), Cristi Nacu, Dragoș Anastasiu (Eurolines Group și Președinte ReThink România) și mulți alții.
Studiul s-a desfășurat online în perioada octombrie-noiembrie 2021, pe tema mentalității românilor, pe un număr de 2.400 de cetățeni români, aparținând segmentului de români activi, 18-65 ani plus populația Pareto, adică top 20% după venituri.