Ministrul Economiei i-a anunțat astăzi pe liderii Sindicatului Liber ''Navalistul'' că discută cu un "potențial investitor strategic" interesat de Șantierul Naval Mangalia. Surse apropiate au confirmat pentru Profit.ro că respectivul investitor este grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, ai cărui reprezentanți ar fi venit în această săptămână la minister, împreună cu ambasadorul Italiei. Muncitorii i-au transmis ministrului că 700 de salariați nu mai au front de lucru din 7 februarie, atunci când a fost livrată ultima navă construită pe șantier.
"Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă, și reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul s-au întâlnit în cursul zilei de astăzi, la sediul Ministerului Economiei, la invitația ministrului, pentru a schimba informații referitoare la stadiul negocierilor privind transferul pachetului majoritar de acțiuni al societății DMHI către un potențial investitor", transmite ministerul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit sursei citate, liderii sindicali au exprimat preocuparea membrilor organizației lor pentru scăderea drastică a activității șantierului, aducând la cunoștința ministerului faptul că 700 de salariați nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima navă construită în șantier. În acest context, principala grijă a angajaților este că activitatea în șantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceștia au de plătit rate și facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat același volum de ore suplimentare.
Conform comunicatului, ministrul Economiei a luat act de situația din șantierul naval și a afirmat că partea română este în continuare în termenul de exercitare al dreptului de preempțiune, derulând în continuare negocieri cu investitorul strategic interesat, care se speră să fie finalizate într-un interval rezonabil.
Pe 27 feruarie, Profit.ro a anunțat că Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde euro, care controlează și grupul norvegian Vard, proprietarul șantierelor navale din Tulcea și Brăila, a trimis Guvernului român o ofertă de management operațional al Șantierului din Mangalia și, ulterior, de cumpărare a 49% din acțiunile acestuia.
Recent, Guvernul de la București a anunțat că blochează tranzacția prin care olandezii de la Damen Shipyards cumpărau de la Daewoo pachetul majoritar al Șantierului Naval Mangalia, astfel încât statul să redevină unicul proprietar.