Japonia, țara unde automatele de vânzare sunt ultra-răspândite, vrea să profite de acest lucru ca o soluție pentru a distribui un număr cât mai mare de teste PCR, transmite Reuters.
Din dorința de a conserva forța de muncă umană și resursele spitalelor, Guvernul de la Tokyo efectuează doar 40.000 de teste de tip PCR pe zi, adică aproximativ un sfert din capacitatea totală de testare, și restricționează testele pentru persoanele care au simptome sau au șanse mari să fie infectate. Acest lucru a obligat publicul să se bazeze pe clinicile private sau să cumpere teste PCR prin alte mijloace, scrie Agerpres.
Automatele de vânzare care să vândă kituri de testare oferă consumatorilor șansa de a evita clinice aglomerate sau să aibă de așteptat pentru o programare, susține Hideki Takemura, directorul unei clinici de ORL care a instalat deja șapte automate de vânzare pentru testele PCR în regiunea Tokyo.
"Japonia efectuează un număr ridicol de mic de teste PCR și rezultatul este că din ce în ce mai mulți oameni nu pot spune dacă au gripă sau coronavirus. Fără teste PCR nu este posibil un diagnostic și cred că ar trebui să facem mai mult pentru ca oamenii să fie diagnosticați și izolați devreme", spune Hideki Takemura. Potrivit acestuia, la prima introducere a automatelor de vânzare de teste PCR, răspunsul publicului a fost unul uriaș astfel că automatele au trebuit să fie golite de bani de două ori pe zi.
Fiecare automat conține aproximativ 60 de kituri de teste care se vând pentru 4.500 de yeni (40 de dolari) fiecare. Clienți trimit probele de salivă prin poștă pentru procesare.
"Ca lucrător în sistemul medical aș fi foarte fericit dacă numărul testelor și cazurilor ar scădea", spune Takemura.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentÎn Japonia funcționează în prezent aproximativ 4,1 milioane automate de vânzare, ceea ce pune această țară pe primul loc în lume după numărul de automate de vânzare per capita.
Pe lângă automatele de vânzare, testele PCR au început să fie puse la dispoziția publicului și prin vânzare la farmacii sau pe Internet.