Cea mai lungă grevă din sectorul transporturilor din Franța i-a exasperat pe navetiștii și companiile din regiunea Parisului însă protestele față de reforma pensiilor au fost o veste bună pentru alții, transmite AFP.
"Pentru noi, taximetriștii, a fost bună", a declarat Jean-Robert Philippe, un taximetrist independent în vârstă de 55 de ani. Potrivit acestuia, în luna decembrie, o perioadă care în mod normal este una calmă pentru taximetriști deoarece parizienii pleacă din Paris pentru a petrece sărbătorile în familie, numărul curselor zilnice a fost aproape dublu comparativ cu alți ani, scrie Agerpres.
Luna trecută, taxiurile au fost rezervate cu câteva zile înainte, parizenii preferând acest tip de transport cu tarife stabile în detrimentul societăților de vehicule cu șofer, gen Uber, ale căror prețuri a crescut odată cu cererea. Aceasta nu a împiedicat însă aceste servicii să funcționeze la maximum. Rezultatul a fost transformarea străzilor capitalei Franței într-o zonă de luptă pentru spațiu între automobile, autobuze, biciclete, trotinete electrice, într-o cacofonie de claxoane și vociferări.
CITEȘTE ȘI FOTO Studioul Animafilm, fondat de Gopo, controlat de stat și aflat pe buza falimentului, riscă să rămână pe drumuriCompania de închiriere de trotinete electrice Lime a raportat o creștere de 75% a închirierilor în Paris în perioada grevei, cu până la 120.000 de utilizatori zilnic în timpul zilelor de proteste când transportul public a fost perturbat.
Cityscoot, companie de închiriere de scutere electrice, a raportat și ea o creștere de 150% a închirierilor în luna decembrie 2019 comparativ cu luna decembrie 2018 iar numărul noilor abonamente a crescut cu 400%.
De asemenea, aplicațiile carpooling au profitat și ele de greva din transporturi. Aplicația Karos a informat că a înregistrat 100.000 de noi utilizatori în luna decembrie "adică de opt până la zece ori mai mult decât într-o lună normală (fără grevă)".
Pentru distanțele mai lungi, autobuzele au încercat să acopere spațiul liber lăsat de miile de trenuri anulate. Compania de autobuze low-cost Flixbus a anunțat că a transportat peste un milion de pasageri în luna decembrie, adică de două ori mai mult decât în luna decembrie 2018.
În plus, dacă ieșirile la restaurant au avut de suferit, de acest lucru au profitat companiile care livrează mâncare la domiciliu. Compania de livrări Deliveroo a informat că a primit cu 20% mai multe comenzi în luna decembrie, iar dacă sunt incluse și comenzile din suburbii cifra ajunge la 25%.
Un alt sector care a profitat de faptul că parizienii au mers sau au pedalat mai mult este cel al măștilor anti-poluare. Producătorul francez R-Pur susține că vânzările sale au crescut cu 30%.
O altă industrie stimulată de grevă a fost telemedicina. Start-up-ul specializat în telemedicină Medadom afirmă că numărul de utilizatori ai aplicației sale a crecut cu 50% de la începutul grevei, cu un număr record de 320 de consultații într-o singură zi.