Google va pune la dispoziția unor companii, cu licență, noi seturi de date cartografice, pentru a le folosi în domeniul energiei regenerabile și speră să genereze până la 100 de milioane de dolari în primul său an, potrivit CNBC.
Compania intenționează să vândă acces la noi API-uri (interfețe de programare a aplicațiilor) cu informații solare și energetice și calitatea aerului, potrivit materialelor vizualizate de CNBC.
Printre noile oferte va fi un Solar API, care ar putea fi folosit de instalatori solari precum SunRun și Tesla Energy și companii de proiectare solară precum Aurora Solar, conform unei liste de exemple de clienți vizualizate de CNBC.
De asemenea, Google vede oportunități pentru clienți cu companii imobiliare precum Zillow, Redfin, companii de ospitalitate precum Marriott Bonvoy și utilități precum PG&E, scrie News.ro
Unele dintre datele din API-ul Solar vor proveni de la un pilot axat pe consumatori numit Project Sunroof, un calculator de economii solare care a fost lansat inițial în 2015.
Programul permite utilizatorilor să-și introducă adresa și să primească costuri estimate ale energiei solare, cum ar fi economiile la facturile de electricitate și dimensiunea instalației solare de care vor avea nevoie.
De asemenea, oferă modelarea 3D a acoperișurilor clădirilor și a copacilor din apropiere, pe baza datelor Google Maps.
Google intenționează să vândă acces API la datele individuale ale clădirilor, precum și date agregate pentru toate clădirile dintr-un anumit oraș sau județ, se arată într-un document.
Compania spune că are date pentru peste 350 de milioane de clădiri, conform documentelor, în creștere semnificativă față de cele 60 de milioane de clădiri pe care le-a citat pentru Proiectul Sunroof în 2017.
CITEȘTE ȘI VIDEO Roma se luptă cu șobolanii de la ColosseumUn document intern estimează că API-urile solare ale companiei vor genera venituri între 90 și 100 de milioane de dolari în primul an de la lansare.
Există, de asemenea, potențialul de a vă conecta cu produsele Google Cloud în continuare, arată documentele.
Ca parte a lansării planificate, compania intenționează, de asemenea, să anunțe un API pentru calitatea aerului, care va permite clienților să solicite date despre calitatea aerului, cum ar fi poluanți și recomandări bazate pe sănătate pentru anumite locații.
Acesta va include, de asemenea, hărți digitale de căldură și informații orare despre calitatea aerului, precum și istoricul calității aerului de până la 30 de zile.
Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Cel mai recent anunț vine în momentul în care compania a încercat să-și monetizeze produsele de hărți, deoarece se confruntă cu presiunea de a produce venituri pe fondul unei încetiniri economice mai ample.
În timp ce compania se concentrează pe a deveni mai eficientă, a investit și în tehnologii mai noi, cum ar fi AI generativă și sustenabilitate, o piață de care speră să profite cu API-ul Solar.
CITEȘTE ȘI VIDEO SUA au destructurat, inclusiv cu ajutorul României, o rețea internațională de piraterie informaticăÎn prezent, compania licențiază API-ul de cartografiere pentru navigare către companii precum Uber, care a spus că în 2019 a plătit Google 58 de milioane de dolari în trei ani.
Veniturile API Maps se îndreaptă către segmentul cloud al companiei, care a devenit în sfârșit profitabil în primul trimestru, dar a avut o cale dificilă în încercarea de a concura cu liderii de piață Amazon și Microsoft.
Google nu dezvăluie cât de mult câștigă afacerea sa cu hărți, dar istoric a fost unul dintre cele mai puțin monetizate produse ale Google, a declarat analistul Morgan Stanley, Brian Nowak, pentru CNBC, în 2021.
La acea vreme, Morgan Stanley estimase că Google Maps va câștiga 11,1 miliarde de dolari până în acest an, deoarece noile produse de călătorie au început să crească veniturile din reclame.
Mișcarea vine și în momentul în care compania încearcă să-și eficientizeze produsele de cartografiere.
În iunie, CNBC a descoperit că Google concediază angajați de la aplicația de raportare a traficului Waze, pe care a achiziționat-o în 2013, și o combină cu echipa Google Maps.