Angajatorii vor avea o nouă obligație față de angajați, urmând să primească sarcina de a-i anunța cu privire la data pensionării, conform înțelegerii dintre patronate și sindicate pentru modificarea Codului Muncii, confirmată de ambele părți.
Astfel, patronatele și sindicatele au căzut de acord cu privirea la modificarea articolului 40, alin. (2) din actualul Cod al Muncii, care stabilește anumite obligații ale angajatorului.
Astăzi, aceste obligații ale angajatorului sunt asigurarea condițiilor tehnice de muncă, acordarea drepturilor cuvenite prin lege salariaților, plata contribuțiilor la buget datorate pentru aceștia, comunicarea cu privire la situația firmei sau consultarea angajaților în legătură cu decizii importante care îi pot afecta.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La propunerea celor două părți, Parlamentul va introduce însă, în perioada următoare, o nouă literă în Cod, care stabilește pentru angajator obligația “să notifice salariatului încetarea de drept a contractului individual de muncă în condițiile lit.c) a art.56, cu cel puțin 60 de zile anterior împlinirii vârstei standard de pensionare”.
Astfel, conform condițiilor stabilite la art. 56 din Codul Muncii, cu două luni înainte de a împlini vârsta de pensionare, firmele vor fi obligate să își anunțe angajații că le va înceta de drept contractual individual de muncă ca efect al pensionării.