Consiliului de administrație al WPP, cea mai mare companie de publicitate din lume, investighează dacă directorul general Martin Sorrell s-a folosit în mod incorect de activele companiei, au declarat persoane apropiate situației, transmite MarketWatch.
În plus, board-ul analizează și acuzații conform cărora Sorrell ar fi avut un comportament nepotrivit, a spus una dintre persoane, scrie News.ro.
Un purtător de cuvânt al WPP a confirmat într-un comunicat că a fost numit un consilier independent pentru a investiga ”o acuzație de comportament personal nepotrivit” împotriva lui Sorrell. Purtătorul de cuvânt a spus că sumele implicate nu au impact material asupra companiei.
Într-un memo intern adresat conducerii executive a WPP, compania a explicat că nu poate să ofere alte detalii legate de investigația aflată în desfășurare.
”Mesajul pentru angajații și clienții noștri este că activitatea companiilor și echipelor noastre se desfășoară ca de obicei. Colaborarea noastră cu clienții nu este afectată și decurge fără întreruperi”, se arată în memo.
Problemele au apărut într-o perioadă dificilă pentru WPP. Concurența mai mare din partea unor companii noi și presiunile din partea clienților mari pentru reducerea costurilor și-au pus amprenta pe rezultatele financiare ale WPP. Performanțele mediocre obținute recent de companie au contribuit la tensiunile dintre Sorrell, o figură importantă a WPP, și consiliul de administrație, au declarat persoane apropiate situației.
Într-un comunicat publicat miercuri, Sorrell a negat neregulile financiare.
”Resping acuzațiile fără rezervă, dar recunosc faptul că WPP trebuie să investigheze. Înțeleg că aceasta procedură va fi finalizată în curând. Evident, nu mă voi implica în managementul companiei cât timp investigația este în curs”, se arată în comunicat.
Acțiunile WPP au început tranzacțiile de miercuri în scădere cu 2,8%, la bursa din Londra.
Sorrell, în vârstă de 73 de ani, se află la conducerea WPP din 1986, contribuind la transformarea unui producător britanic de coșuri pentru cumpărături puțin cunoscut, numit Wire & Plastic Products, pe care l-a cumpărat, într-un imperiu global al publicității.
În prezent, WPP este un holding uriaș, care include agenții de creație publicitară precum J. Walter Thompson și Young & Rubicam, ca și compania de publicitate media GroupM.
WPP, cu sediul la Londra, lucrează cu unele dintre cele mai mari companii din lume, de la Ford Motor la Unilever.