Companiile siderurgice indiene ar putea fi fi nevoite să anuleze comenzi europene de produse din oțel, după decizia Indiei de a impune o taxă de export de 15%, a declarat V R Sharma, director general la Jindal Steel and Power, transmite Reuters.
India a impus seara sâmbătă o taxă de export de 15% pentru opt produse din oțel, în vreme ce producătorii de oțel încearcă să compenseze cererea locală slabă prin creșterea cotei de piață în Europa, ale cărei livrări au fost afectate de invadarea Ucrainei de către Rusia, scrie News.ro.
”Ar fi trebuit să ne acorde un timp ce cel puțin 2-3 luni, nu știam despre o politică atât de substanțială”, a declarat Sharma pentru Reuters, într-un interviu.
Sharma a spus că producătorii indieni de oțel au comenzi în așteptare de aproximativ 2 milioane de tone, mai ales către Europa, care sunt blocate în porturi sau în diferite stadii de producție.
"Acest lucru ar putea duce la forță majoră. Iar clientul nu a greșit aici și nu merită să fie tratat așa", a spus el.
Rusia și Ucraina au exportat 46,7 milioane de tone de oțel în 2020, în mare parte către Uniunea Europeană, al doilea cel mai mare importator de oțel din lume, potrivit Asociației Mondiale a Oțelului.
Decizia Indiei ar putea crește costurile industriei cu până la 300 de milioane de dolari, a spus el.
”Numai noi avem comenzi de 260.000 de tone, care au fost preluate când taxele de export erau zero, a spus Sharma.
JSPL, al cincilea mare producător de oțel brut din India, care concurează cu Tata Steel, JSW Steel, SAIL și ArcelorMittal Nippon Steel India intenționau să-și sporească exporturile până la 40% din vânzări, mai ales în Europa.
Taxele pe exporturile de oțel fac parte dintr-o serie de modificări aduse impozitelor pe mărfuri esențiale menite să stăpânească inflația prețurilor cu amănuntul, care a atins maximele ultimilor opt ani.
Eliminarea taxelor de import pentru cărbunele de cocsificare, cărbunele PCI și antracit și impunerea unei taxe la export pentru minereul de fier, toate materii prime cheie utilizate în fabricarea oțelului, ar putea să nu fie suficiente pentru a atenua lovitura adusă exporturilor, a spus Sharma.
”Prețurile cărbunelui de cocsificare sunt încă foarte mari”, a spus el, adăugând că de taxa la export ar beneficia producătorii auto locali și alte industrii grele de inginerie.