Companie de consultanță: Crește apetitul antreprenorilor români pentru francizarea afacerilor proprii în 2021. Domeniile cu potențial de creștere: beauty, servicii de curățenie, detailing pentru mașini, educația pentru copii, construcții și home&deco

Companie de consultanță: Crește apetitul antreprenorilor români pentru francizarea afacerilor proprii în 2021. Domeniile cu potențial de creștere: beauty, servicii de curățenie, detailing pentru mașini, educația pentru copii, construcții și home&deco
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 ian 2021

Antreprenorii români sunt mult mai interesați de francizarea propriilor modele de business la început de 2021 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, arată datele Franchwise, companie de consultanță în domeniul francizelor, potrivit căreia domeniile de business cu potențial de creștere: beauty, serviciile profesionale de curățenie, detailing pentru mașini, educația pentru copii, zona de construcții și home&deco, retail specializat, HoReCa.

”Antreprenorii români sunt mult mai interesați de francizarea propriilor modele de business la început de 2021 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut în contextul în care contracția anumitor segmente de activitate determină companiile să se uite la piețe și modele de parteneriate noi”, arată compania.

Urmărește-ne și pe Google News
Călătorii care sosesc în Anglia trebuie să prezinte un test COVID negativ CITEȘTE ȘI Călătorii care sosesc în Anglia trebuie să prezinte un test COVID negativ

Interesul antreprenorilor pentru a-și franciza afacerea este foarte ridicat, astfel încât Franchwise, companie de consultanță în domeniul francizelor, anunță că are peste 12 proiecte de francizare în faza de pregătire și care urmează să fie lansate în următoarele 3-6 luni, scrie News.ro.

“În contextul pandemiei, antreprenorii au avut mai mult timp să se uite la businessurile proprii, să tragă aer în piept și să ia decizii strategice pentru îmbunătățirea, optimizarea și procedurizarea modelelor de afaceri. Antreprenorii simt că acum este un context ideal de pregătire a următorului ciclu de creștere și să aibă instrumentele care să-i propulseze atunci când va fi reluat trendul de avans economic”, a declarat Paul Voicu, managing partner al companiei.

Specialiștii Franchwise văd, astfel, un apetit în creștere din partea antreprenorilor pentru francizarea afacerilor proprii, astfel încât estimează că mai multe modele noi de franciză vor fi lansate pe piața românească în anul 2021.

”De asemenea, încrederea investitorilor în francize își va reveni mai rapid decât economia, fiind impulsionată de dorința de a reconstrui și de a-și duce business-urile la următorul nivel, dar și datorită noilor surse de finanțare disponibile pentru antreprenori. Cele mai importante domenii de activitate cu potențial de francizare în contextul pandemiei sunt serviciile, construcțiile și home&deco, retailul specializat și anumite sectoare din HoReCa”, mai arată compania.

Contextul actual de criză aduce mediul de afaceri la o nouă linie de start, astfel încât în prezent este un moment de resetare, după o perioadă de câțiva ani de creștere a pieței francizelor care a impulsionat dezvoltarea mai multor modele noi de afaceri.

Premierul Japoniei declară stare de urgență la Tokyo și în alte trei prefecturi până la 7 februarie CITEȘTE ȘI Premierul Japoniei declară stare de urgență la Tokyo și în alte trei prefecturi până la 7 februarie

“Atunci când business-ul îți crește în mod constant, e destul de greu să fii critic și să ai o abordare de perfecționare. Anterior crizei, trenul era în mișcare și era greu să-i aduci îmbunătățiri. Acum, din cauza pandemiei, ne-am oprit și putem să facem revizia generală”, afirmă Paul Voicu.De asemenea, conform Franchwise, există un interes în creștere pentru internaționalizarea afacerilor românești prin francizare, dar și în acest domeniu este nevoie de o pregătire serioasă înainte de a face expansiunea. Totodată, proiectele noi de business începute înaintea pandemiei, chiar dacă au fost puse pe hold pentru o perioadă, au fost reluate și sunt în curs de finalizare.

Potrivit Franchwise, principalele nevoi ale antreprenorilor care doresc să-și francizeze un business sunt nevoia de dezvoltare a afacerii, de a crea parteneriate și nevoia de a primi consultanță specializată.

”Antreprenorii sunt creatori, vor să dezvolte și să crească. Pandemia i-a obligat pe mulți să-și reprime acest spirit, deși, potrivit specialiștilor, acum este o nevoie de reinventare mai mult ca niciodată. Astfel, prin procesul de francizare, energia creativă a antreprenorilor poate fi pusă la treabă și acordată o direcție constructivă și un sens dezvoltării”, spun reprezentanții companiei.

De asemenea, pentru business-urile care sunt în contracție, francizarea poate fi un nou motor de creștere în condiții de risc relativ scăzut, iar acum, în contextul crizei Covid-19, este un moment propice să investești în dezvoltarea infrastructurii de business.

”Sunt mulți fondatori care în această perioadă conștientizează cât este de important să fie parte dintr-o comunitate de antreprenori cu aceleași preocupări și cu motivația să livreze rezultate. Mulți dintre antreprenori au dovedit că pot avea succes, dar pe cont propriu, iar acum văd o provocare în a se deschide și a trece la un alt nivel prin parteneri. Franciza este ca o oglindă care îți scoate în evidență imperfecțiunile din business. Partea bună este că antreprenorii pot importa expertiză pe acest domeniu destul de nișat și își pot limita astfel destul de mult propriile greșeli – care costă bani și timp”, adaugă ei.

Franchwise, companie de consultanță de francize în România, este membru Franchise Pool International, o rețea de consultanți și brokeri internaționali (25 de consultanți care acoperă peste 45 de teritorii).

viewscnt
Afla mai multe despre
franchwise
francizare