Producătorul de pneuri Pirelli nu va mai fi sponsor principal al clubului italian Internazionale Milano, cu care a colaborat peste 25 de ani, informează lequipe.fr.
"Vom menține o legătură cu Inter, dar numele nostru nu va mai fi pe tricou (n.r. - din sezonul viitor)”, a declarat Marco Tronchetti Provera, directorul general al Pirelli, în cadrul emisiunii La Politica Nel Pallone, arată news.ro.
Tricoul echipei Inter a devenit inconfundabil din 1995, când numele Pirelli a apărut pe pieptul jucătorilor. În cadrul acestei colaborări, echipa a câștigat un trofeu al Ligii Campionilor, unul al Cupei UEFA, unul al Cupei Mondiale a cluburilor, cinci titluri naționale, de patru ori Cupa Italiei și tot de atâtea ori Supercupa Italiei.
Potrivit Calcio Finanza, Inter a primit in partea producătorului de anvelope aproape un sfert de miliard de de euro, însemnând o medie de peste nouă de milioane de euro pe sezon.
Inter Milano trece prin momente dificile din cauza problemelor financiare ale acționarului majoritar, grupul chinez Suning. Clubul la care evoluează portarul Ionuț Radu are nevoie de un sponsor care să-i asigure o sumă de 30-35 de milioane de euro pe an, potrivit estimărilor presei italiene.
În urmă cu doi ani, și fondul de investiții LionRock Capital, din Hong Kong, a achiziționat 31,05% din acțiunile clubului Internazionale Milano. Acest procent de 31,05% corespunde părții capitalului care era deținută încă de președintele indonezian al clubului Erick Thohir.
Clubul milanez este deținut, din 2016, în proporție de 70%, de grupul chinez Suning, unde și LionRock Capital este acționar.
Sezonul 2019-2020, marcat de întreruperea competițiilor din cauza pandemiei de coronavirus, a antrenat o pierdere record, de 770 milioane euro, pentru cele 20 de cluburi din prima ligă italiană de fotbal, Serie A. Inter Milano avansa un deficit de aproximativ 100 milioane euro pentru 2019-2020.