Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, care a închis anul trecut unitatea de producție din Timișoara, a anunțat că scoate la vânzare fabrica.
Proprietatea, care se desfășoară pe o suprafață de peste 21.000 de metri pătrați, se află în zona industrială și logistică din vestul Timișoarei. Aflată în proprietatea Nestlé din anul 2000, fabrica dispune de un spațiu de 10.000 de metri pătrați de producție și peste 2.000 de metri pătrați de birouri.
În ianuarie 2019, Nestle a a decis să închidă, după 18 ani, fabrica din Timișoara. În scrisoarea transmisă atunci autorităților române și prezentată în exclusivitate de Profit.ro, compania argumenta plecarea prin faptul că piața din România trece printr-o perioadă de schimbări radicale, caracterizată de condiții de consum noi, dificultăți în ceea ce privește disponibilitatea forței de muncă și costuri asociate tot mai ridicate, concurența pentru resursele de producție locală fiind acerbă.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Un producător de tacâmuri din Sibiu a intrat în goana globală pentru marca "SUSSEX ROYAL", după "demisia" cuplului Harry-Meghan din familia regală britanicăFabrica din Timișoara avea o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri și cafea. Din Timișoara, Nestlé România exporta 35% din producție în Ungaria, țările de la Marea Adriatică, țările mediteraneene și, începând de anul trecut, în Irlanda.
Nestlé a intrat pe piața din România în 1995.
Portofoliul Nestlé România cuprinde: băuturi (NESCAFÉ, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight, Smarties), produse culinare (Maggi), hrană pentru copii (Nestlé Infant Nutrition), Nestlé Professional - divizia de soluții „out of home”, batoane și cereale pentru micul dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc.) și hrană pentru animale (Purina). NESCAFÉ Dolce Gusto a deschis piața sistemelor de băuturi pe bază de capsule în România prin lansarea primului aparat NESCAFÉ Dolce Gusto în septembrie 2009, vânzând în prezent circa 20 de sortimente de cafea de calitate profesională. Nespresso, pe nișa cafelei de lux sub formă de capsule, este prezent oficial în România ca divizie de lux a Grupului Nestlé, începând cu anul 2014.