Grupul francez Piriou a achiziționat Șantierul Naval ATG din Giurgiu, cu circa 300 de angajați și o concesiune și în portul Agigea Sud-Constanța, la Marea Neagră, francezii intrând astfel în România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Din 2002 și până acum, la momentul tranzacției, șantierul a fost controlat de investitori români, respectiv Teodor Apostol și Adrian Patriche (ultimul fiind și director general).
Acum, grupul francez, pe piață din 1965 și cu peste 500 de nave construite și livrate în întreaga lume, a cumpărat întregul pachet de acțiuni, relevă date analizate de Profit.ro.
Prin noua achiziție, francezii ridică numărul total al angajaților proprii la 1.300 persoane, dintre care 550 în Franța. Grupul francez are afaceri anuale de circa 200 milioane euro.
CITEȘTE ȘI 4 aspecte importante de luat în considerare atunci când alegeți un ERP pentru hoteluri și restaurante
Șantierul naval din Giurgiu este amplasat pe un teren de 15 hectare, cu patru hale de asamblare și o capacitate de andocare-lansare nave de 3.000 de tone.
Șantierul Naval are și o capacitate de prelucrare table și profile din oțel de până la 600/700 tone pe lună, aproximativ 10.000 tone pe an și o capacitate de prelucrare table și profile de aluminiu de 1.500 de tone pe an.
CITEȘTE ȘI România nu ține pasul cu accesul la medicamente. Pacientul român - lipsit de acces la circa 40% dintre produsele inovative folosite în mod curent în vestul Europei. ARPIM lansează un Pact pentru Inovație în SănătateShipyard ATG Giurgiu are o poziție strategică, având acces direct la Fluviul Dunărea, la Marea Neagră, prin Canalul Dunăre – Marea Neagră, și la Marea Nordului / Rotterdam, prin canalul Rin-Main-Dunăre.
Anul trecut, șantierul din Giurgiu a avut afaceri de 5,6 milioane lei și o pierdere de 2,2 milioane lei, cu 226 angajați.
Piriou are operațiuni în Franța, Vietnam, Nigeria, Algeria, Maroc, Senegal, Oceanul Indian (Insula Reunion), Emiratele Arabe Unite (Dubai) și de acum și în România.
Vincent FAUJOUR Președinte, Patrick DE LEFFE CEO și Alain LE BERRE CEO
Grupul este furnizor inclusiv pentru Marina franceză.
ISTORICUL ȘANTIERULUI NAVAL DIN GIURGIU
Înainte de deschiderea oficială, pe șantier a fost lansată, în 1862, prima navă de război a Principatelor Române, sub numele de „România”, în prezența lui Alexandru Ioan Cuza, Ministru de Război. Nava a fost cumpărată din Viena de Nicolae Ciocan în anul 1857 și transformată în navă militară.
Ceremonia oficială de inaugurare a vasului „Stefan cel Mare” a avut loc de asemenea, în Giurgiu la 19 februarie 1869, ca și botezul navei „Fulgeru”, la 15 iunie 1874, ceremonie la care a participat regele Carol I.
În conformitate cu înregistrările oficiale păstrate în memoria colectivă a foștilor muncitori de la Șantierul Naval Giurgiu, primul atelier a fost construit în anul 1897. În prima monografie a orașului Giurgiu a fost menționat că Șantierul Naval „a fost făcut” în 1910, pentru„reparații de nave”. Se știe însă că, începând cu anul 1910, activitatea de reparații a șantierului a început să se extindă.
Dacă la început șantierul naval a fost considerat un mic atelier pentru puținele nave existente pe Dunăre, în anul 1973, șantierul cunoaște prima etapă de dezvoltare și modernizare a echipamentelor și clădirilor existente.
După anul 1989, șantierul intră însă într-un declin economic sever.
Odată cu înfințarea Zonei Libere Giurgiu, în 1996, Șantierul Naval a fost împărțit și vândut diverșiilor investitori interesați, care însă au folosit halele ca depozite pentru diferite materiale și produse.
CITEȘTE ȘI Accesul la medicamente în timp de pandemie. Despre investiții, echipă, portofoliu de produse și acoperire națională, cu Gabriel Bănică, Director General Europharm DistribuțieÎn 1996, administrația companiei a fost schimbată, șantierul naval confruntându-se cu un nou proces de descreștere. După 2 ani, în 1998, noua administrație declara falimentul Șantierului Naval Giurgiu.
Între anii 1999-2000 au mai fost două încercări de a reporni șantierul, ambele eșuând.
În aprilie 2002, producția construcțiilor de nave a fost complet oprită pe platforma Șantierului Naval Giurgiu.
În mai 2002, un investitor român a cumpărat camerele de construcții montaj, docurile uscate lateral și sistemul syncrolift de lansare la apa sau andocarea navelor. Șantierul a fost redenumit Shipyard ATG Giurgiu, având 100% capital privat românesc.
Producția de nave noi a fost repornită treptat, deoarece fostele facilități ale șantierului erau complet distruse, deteriorate sau incomplete.
Din 2002 până în prezent, conducerea șantierului a investit peste 7 milioane de euro în echipamente și dezvoltare.