Grupul german Metro, primul retailer internațional intrat pe piața românească, și-a scos la vânzare 9 magazine din România, cu garanția închirierii pe termen lung, după modelul testat deja anul trecut în Polonia, Ungaria și Cehia. Oferta locală, evaluată la peste 100 de milioane de euro, poate atrage investitori de calibru, care încă nu sunt prezenți pe piața imobiliară din România, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
UPDATE 18:30 „Pentru a crește gradul de competitivitate și eficiență și pentru a asigura consolidarea business-ului, Metro a inițiat un demers de tip Sale & Leaseback (vânzarea proprietăților deținute cu leasing ulterior pe termen lung). În contextul actual, în care piețele imobiliare rămân solide, prin această inițiativă, compania își maximizează poziția operațională puternică, asigurând lichiditățile necesare pentru noi investiții în aria comercială, dar și dezvoltarea de proiecte strategice pentru companie și pentru clienți.
Astfel, portofoliul de câteva active identificate în România va fi comercializat cu suportul companiilor internaționale de consultanță imobiliară, cu amendamentul ca aceste condiții propuse să fie favorabile și agreate de managementul companiei pentru a fi vândute unui terț investitor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Magazinul va funcționa în aceleași condiții de până acum, beneficiind de un parteneriat de leasing pe termen lung și de flexibilitatea operațională, cu un termen inițial fix de leasing, dar cu opțiuni viitoare.
Această strategie a fost realizată cu succes, de mai multe ori în cadrul grupului Metro, fiind aplicată pe proprietăți din Italia, Franța și, cel mai recent, în Spania și în Europa Centrală și de Est (de exemplu, Ungaria, Polonia, Republica Cehă).“, au transmis, pentru Profit.ro, reprezentanții Metro România.
Anul trecut, Metro Properties, divizia imobiliară a grupului Metro, a vândut 11 magazine din Polonia, Ungaria și Cehia unei subsidiare a fondului francez de investiții LFPI, într-o tranzacție de tip sale-and-leaseback, evaluată la peste 250 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!Metro a mai avut intenția de a-și vinde componenta imobiliară și de a se concentra pe afacerea de bază în România, însă acum a făcut primii pași concreți, punând oficial portofoliul pe piață, potrivit surselor Profit.ro.
CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție: OMV Petrom SA scoate la vânzare mai multe proprietăți de interes în București și în țarăRețeaua Metro Cash & Carry din România numără 32 de magazine în 24 de orașe, dintre care două sunt închiriate, cum este cazul celui din Shopping City Deva.
Acum, la vânzare sunt scoase 9 magazine aflate în proprietate. Suprafața medie a unui magazin, incluzând și zona de depozitare, este de peste 10.000 de metri pătrați, ceea ce ridică suprafața totală a portofoliului scos la vânzare la circa 90.000 de metri pătrați.
CITEȘTE ȘI Cum să profiți de prețurile speciale ale pachetelor de service BMW Având în vedere faptul că Metro vine cu garanția închirierii proprietăților pe termen lung, de circa 10 ani, valoarea portofoliului poate fi estimată la peste 100 de milioane de euro, la o chirie medie de 8 euro/metru pătrat/lună și un randament investițional (yield) de 8%.
Pentru a obține un preț bun, Metro ar putea accepta o chirie inițială mai mare, pentru a crește valoarea proprietăților, spun sursele Profit.ro.
Magazinele Metro din România ar urma să fie vândute la pachet cu cele din Slovacia, unde germanii dețin 6 unități.
Potențialul cumpărător ar trebui să fie o companie cu lichidități disponibile, cel mai probabil, inactiv încă pe piața românească, de tipul fondurilor de pensii sau al marilor fonduri de investiții ale lumii.
Momentul ales de germani pentru a vinde pare unul prielnic, de vreme ce există lichidități disponibile în căutare de plasamente în rândul fondurilor de investiții, însă dezavantajul rețelei este că are un model de comerț tradițional într-o perioadă în care primează comerțul electronic.
Ion Țiriac este cel care a adus rețeaua Metro Cash & Carry în România, în 1996, grupul german fiind primul retailer internațional intrat pe piața românească după Revoluție.
Metro este într-un moment în care înregistrează o creștere a vânzărilor în urma panicii cumpărătorilor stârnită de pandemie. În exercițiul financiar 2018/19, grupul Metro a generat vânzări de 27,1 miliarde euro. În România, subsidiara a avut anul trecut afaceri de 5,8 miliarde lei și un profit net de 93,2 milioane lei, cu peste 3.400 de angajați. Nemții ocupă locul șapte în topul celor mai mari retaileri alimentari, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Profi, Mega Image și Auchan, potrivit datelor transmise Ministerului Finanțelor Publice.
În toamna anului trecut, grupul de investiții deținut de miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care deține Compari.ro și posturi de radio în România, a devenit cel mai mare acționar al lanțului Metro.