Automatizarea, creșterea rolului tehnologiei, lipsa de resurse umane, dezvoltarea sectorului prin investiții noi și creșterea segmentului de delivery se numără printre cele mai importante tendințe ale începutul de an în HoReCa, arată o analiză transmisă Profit.ro de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa.
Automatizarea
Automatizarea: În condițiile dezvoltărilor tehnologice, automatizarea își face tot mai mult loc în industria HoReCa, începând cu implementarea de CRM și Chatbots în companii care operează locații până la platforme online și e-market pentru clienți ori furnizori HoReCa, și nu în ultimul rând comunități online și experiență personalizată. Astfel, fiecare client va dori să împărtășească experiența avută în interacțiunea cu un brand relevant cu care rezonează.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Orange România preia o aplicație care furnizează informații turistice despre CapitalăDe asemenea, vom vedea în 2020 o maturizare a pieței de soft de gestiune în industria HoReCa, un sector foarte competitiv și fragmentat la nivel teritorial, în care activează multe firme antreprenoriale.
Anul investițiilor
Prognozele specialiștilor în investiții implicați în Hospitality Culture Institute arată că dezvoltarea este o tendință care se va manifesta pe piața HoReCa în anul 2020.
Așa cum a declarat pentru Profit.ro, Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR), peste 40 de hoteluri mari urmează să apară în următoarele 24 de luni în România, ceea ce presupune cel puțin 400 milioane euro care vor fi investite în industrie.
Această dezvoltare vine ca urmare a unor ani cu performanțe în creștere în turism, vine ca rezultat al fiscalității bune din turism și reprezintă investiții consistente derulate atât de către investitori existenți (care își extind afacerile sau le modernizează pe cele existente), cât și a unor investitori noi veniți în piață din alte sectoare și care acum testează domeniul HoReCa.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un CV corect, primul pas spre succes. George Butunoiu si Alliance Healthcare România lansează un concept de tutoriale online despre cum trebuie să arate un CV cu șanse foarte bune de reușită în fața recrutorilorSigur că dezvoltarea vine și cu provocări mai ales cele legate de găsirea forței de muncă, dar este pasul firesc care apare în evoluția pieței HoReCa din România.
Ca exemple de investiții în anul 2020:
- Timișoara – Hotel Mercure, Hotel IBIS, Hotel Radisson
- București – Hotel Autograph, Hotel Moxi, Hotel IBIS Style Știrbei, Hotel Corinthia, SwissHotel, Ibis style airport, Investiții derulate de Iulian Dascălu în Zona Romexpo care prevede și investiție în Hotel, Centru de afaceri și evenimente derulat în Corbeanca de Țânțăreanu
- Litoral – Hotel Mera încă două hoteluri noi, Hotel Zenith aripa nouă, Murad a anunțat că va reface complexul Amfiteatru
- Iași: 3 proiecte
- Brașov – Kronwell face un nou hotel, Radisson
- Continental Hotels are trei proiecte (Iași, Cluj , Brașov)
- Galați – se deschide un Mercure și un IBIS
- McDonalds anunță patru noi deschideri
Munca în echipă
Munca în echipă la proiecte comune din industrie devine cel mai important trend al momentului. Astfel, să te izolezi în individualism în anul 2020 nu mai este o soluție productivă.
Din cauza lipsei acute de resurse umane, networking-ul profesional nu mai este un moft, și o devine un izvor de resurse comune, esențial în realizarea obiectivelor oricărui profesionist din industrie.
CITEȘTE ȘI Cîțu: Nu am aprobat fuziunea EximBank - Banca Românească, analizăm dacă rămâne în această formă. Ministrul e nemulțumit și de conducerea CEC Bank pentru că nu ajută statul să se împrumute mai ieftinÎncep să dispară medaliile, diplomele și distincțiile de carton. Profesioniștii au înțeles că dezvoltarea cu valoare adăugată poate exista doar atunci când promovează meritocrația. Valoarea pe bază de merit real este ceea ce va împinge România înainte.
Autentic și artizanal
Credem că glocalizarea se va accentua și în 2020. În ceea ce privește piața restaurantelor, autenticul și artizanalul vor fi trendurile anilor următori. Clientul este dispus să plătească mai mult și își dorește asta dacă preparatul conține ingrediente proaspete, calitative și de la producători locali. Credem că mai presus de mâncare, în prezent, există o cerere mare de poveste. De istorie. Mâncare conceptuală, dar și educație culinaro-oenologică.
Piață de delivery va crește
Dacă ar fi să ne gândim la un alt trend important în 2020, cred că acela va fi în zona de delivery, pe care îl vom cerceta atent în cadrul comunității noastre. Trăim vremuri în care timpul a devenit extrem de limitat și clasicele pauze lungi de cafea sau prânz din timpul zilei nu ni le mai permitem.
Credem că trendul acesta va exploda, platfomele existente țintesc și alte grupe de produse față de cele livrate acum și vor apărea, de asemenea, alți jucători în domeniu.