Vânzările Coca-Cola HBC în România au continuat să crească în primul trimestru, piața românească fiind, alături de Rusia, Ucraina și Nigeria, un motor pentru avansul de 5,7% al volumelor vândute de îmbuteliator pe piețele emergente.
"În România, volumele au avut un avans de o singură cifră, dar apropiat de 10% (high single digits -eng.). Volumele de carbogazoase au avut o creștere de două cifre, cel mai bune evoluții fiind înregistrate de sortimentele fără zahăr. Volumele de Schweppes vândute au crescut cu peste 20%, în condițiile în care brandul continuă să beneficieze de relansarea din 2018, care a inclus noi ambalaje, arome și marketing", se arată în raportul financiar al grupului.
România este a treia mare piață emergentă pentru îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare, după Rusia și Nigeria.
Per ansamblu, creșterea volumelor vândute pe piețele emergente a fost de 5,7%, la 248,7 milioane de navete.
"Această evoluție reflectă creșterea solidă pe piața din Nigeria și continuarea expansiunii în Rusia, România și Ucraina", potrivit raportului citat.
Veniturile companiei pe piețele emrgente au urcat cu 6,4%, la 613 milioane de euro.
Pe lângă România, Rusia, Ucraina și Nigeria, segmentul piețelor emergente include Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova, Muntenegru și Serbia (inclusiv Republica Kosovo).
La nivel de grup, volumele vândute de Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola la nivel mondial, au crescut 3,5%, la 469 milioane de navete. Veniturile la nivel de grup au crescut cu 4,4%, la 1,41 miliarde de euro.