Proprietarul lanțului de bricolaj Brico Depot, retailerul britanic Kingfisher, cel mai mare retailer de produse DIY (do it yourself) din Europa, a deschis un al doilea hub tehnologic în Europa de Est, în Cluj-Napoca.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Compania încearcă astfel să-și consolideze capacitățile interne de prelucrare a datelor și de inginerie software, Clujul fiind prezentat drept "Silicon Valley din Europa de Est".
Grupul mai are un astfel de centru, deschis în Polonia, în decembrie 2022, cu circa 80 de angajați.
Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, proprietarul Brico Dépôt, au avut anul trecut, în primele 9 luni din anul fiscal, vânzări cu 5,7% mai mici pe piața din România.
Cele 33 de magazine Brico Dépôt operate local au obținut vânzări de 214 milioane de lire sterline (245 milioane euro) în cele 9 luni încheiate la finele lunii octombrie. În termeni comparabili, vânzările au scăzut cu 4,2% în ritm anual.
CITEȘTE ȘI Veniturile Nvidia s-au triplat, iar profitul a depășit din nou estimările. Preconizează însă un impact negativ al restricțiilor la exportul către ChinaÎn trimestrul fiscal încheiat pe 31 octombrie, vânzările au scăzut cu 5,8%. Compania spune că rezultatele au demonstrat "o reziliență față de rezultatele anterioare puternice".
O creștere anuală a fost obținută de categoriile EPHC (electronice, instalatii, incalzire racire), baie, depozitare și produse exterior.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DIY (do it yourself) din Europa. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.