Acțiunile Coca-Cola se îndreaptă spre cea mai slabă ședință bursieră din ultimii peste 10 ani după ce compania a redus estimările de vânzări pentru 2019, în contextul încetinirii creșterii economice globale, al aprecierii dolarului și al cererii mai slabe pentru băuturile răcoritoare carbogazoase pe unele piețe, unde consumatorii caută alternative considerate mai sănătoase.
Acțiunile celui mai mare producător de răcoritoare din lume scad cu 7,5% la New York, cel mai abrupt declin din octombrie 2008.
Coca-Cola a anunțat astăzi că anticipează o creștere organică a vânzărilor de 4% în 2019, ceea ce ar reprezenta de la 5% anul trecut. Totodată, Coca-Cola a anunțat o scădere a veniturilor nete de 6% în trimestrul al patrulea din 2018, la 7,06 miliarde de dolari, în linie cu așteptările din piață.
CITEȘTE ȘI AmCham: Pentru a beneficia de costuri reduse ale creditului, trebuie implementate măsuri de reducere a dezechilibrelor
Și acțiunile Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola la nivel mondial, prezent și în România, au avut declin puternic pe bursa londoneză (-8,6%) și pe cea de la Atena (-4,9%), pe fondul previziunilor nu tocmai optimiste privind consumul.
Veniturile din vânzări al Coca-Cola HBC au crescut cu 2,1% anul trecut, de la 6,5 miliarde de euro la 6,65 miliarde de euro, iar profitul net a urcat cu 5%, de la 426 milioane de euro la 447 milioane de euro.
Coca-Cola HBC este cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din România și a doua cea mai mare din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Compania deține trei fabrici pe piața locală, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.
Vânzările de băuturi răcoritoare carbogazoase s-au majorat cu 10,4%, evoluție sprijinită, în principal, de marca Schweppes, care a consemnat o creștere de 28,3% a volumelor.
În 2017, Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola la nivel mondial, a raportat vâzări de 177 milioane de navete în România, în urcare cu 6% față de anul anterior.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Omer Susli și Ionuț Dumitrescu cumpără clădirea de birouri Bucharest Corporate Center cu peste 17 milioane de euro. Operațiune după modelul Bistrița Retail ParkRomânia este a treia mare piață emergentă pentru îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare, după Rusia și Nigeria. În total, vânzările companiei pe piețele emergente au crescut cu 4,3% în 2018, la 1,14 miliarde de navete, de la 1,09 miliarde de navete în 2017.
Pe lângă România, Rusia și Nigeria, segmentul piețelor emergente include Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova, Muntenegru, Serbia (inclusiv Republica Kosovo) și Ucraina.
Acțiunile companiei s-au depreciat joi cu până la 7% pe bursa de la Atena după publicarea rezultatelor financiare, în condițiile în care Coca-Cola HBC a avertizat că încetinirea creșterii economice va afecta consumul în piețele dezvoltate și în curs de dezvoltare.
Ulterior, titlurile Coca-Cola HBC și-au revenit ușor, iar, în jurul prânzului, se tranzacționau la 29,39 euro pe unitate, cu 3,42% sub prețul de 30,43 euro la care au închis miercuri.