Piața de vehicule comerciale din Europa, afectată masiv de epidemia de coronavirus

Piața de vehicule comerciale din Europa, afectată masiv de epidemia de coronavirus
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 mai 2020

Înmatriculările de vehicule comerciale din Europa au suferit un impact la fel de puternic precum autoturismele, însă nivelul este ușor mai redus față de segmentele vehiculelor pentru persoane, semn că, parțial, companiile au continuat să cumpere vehicule pentru activitatea curentă.

Declinul înmatriculărilor de vehicule comerciale din Europa s-a apropiat în aprilie, pe piețele cele mai afectate, de pragul de 90%, dar au rămas la un nivel mediu pe continent, respectiv 67%. Numărul total al LCV-urilor, autobuzelor și camioanelor înregistrate în luna a patra, în perioada blocajului complet de pe cele mai multe piețe din UE, a fost de 61.369 unități, o pierdere enormă pentru industria auto, care anul trecut, în luna aprilie vindea 186.237 de vehicule. În total, UE plus EFTA plus UK au înmatriculat 71.029 de unități.

Urmărește-ne și pe Google News

România a avut un declin apropiat de media pieței europene, cu 7 puncte procentuale mai bun, dar la fel de dezastruos: 862 de vehicule comerciale înmatriculate, față de 2.200 anul trecut.

FOTO Cel mai mare update de software de la BMW este disponibil pentru clienții din România. Lista actualizărilor introduse pe modele CITEȘTE ȘI FOTO Cel mai mare update de software de la BMW este disponibil pentru clienții din România. Lista actualizărilor introduse pe modele

Pe toate cele patru luni, scăderea acestui segment de piață a fost de 34,5% în UE, cu 473.910 vehicule, față de 723.686 unități anul trecut în perioada similară.

România are o scădere aproape identică cu media pieței din UE, 34,2%, adică 5.476 de vehciule înmatriculate, față de de 8.322 anul trecut.

Cu tot cu UK și EFTA, au fost înmatriculate în Europa 582.787 de vehicule comerciale de la începutul anului.

Pe segmente, LCV-urile (vehicule comerciale ușoare) au avut o scădere mai mare, aproape 70%, cu 46.264 de unități, iar pe patru luni, 385.405 unități, cu 35,1% mai puține față de anul trecut. România a înregistrat 668 de vehicule, cu 52% mai puține, în aprilie, și 4.018 în intervalul ianuarie - aprilie (-30,5%), ceea ce demonstrează că segementul LCV s-o comportat ceva mai bine la noi.

CONFIRMARE Dacia va avea al doilea SUV în gamă, mai mare decât Duster CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Dacia va avea al doilea SUV în gamă, mai mare decât Duster

Pe segmentul de camioane grele, peste 16 tone, scăderea a fost de 58,5% în aprilie, în UE, și de 35,4% de la începutul anului. În România, acest segment a scăzut cu 69,1% în aprilie și cu 44,9% pe patru luni, arătându-se mai sensibil la criză, cu 1.192 de camioane înmatriculate față de 2.163 anul trecut.

Pe segmentul de camioane ușoare și medii, scăderea a fost în UE de 54,8% în aprilie (65,4% în România) și de 33% pe patru luni (44,6% în România).

Pe segmentul autobuzelor, declinul din UE a fost de 66,8%, în timp ce în România a fost foarte mare, 93,3%, în aprilie. Pe ianuarie - aprilie, UE a înregistrat 20,1% scădere, iar România 27,1%, cu 207 unități vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari vehicule comerciale ue
piata auto
vanzari lcv