Audi a prezentat versiunea de caroserie Avant a noii generații A6, care a debutat în această primăvară. Printre trăsăturile importante se numără portbagajul foarte mare, designul mult mai dinamic și toate tehnologiile regăsite și pe sedan.
Audi A6 Avant este unul dintre wagon-urile clasice din lumea premium, alături de competitorii săi de la BMW și Mercedes-Benz. Noua generație vine la scurt timp după prezentarea caroseriei sedan și are la dispoziție absolut toate echipamentele acesteia și, în plus, un portbagaj foarte mare, care poate ajunge la 1680 de litri.
Designul este mult mai fluid ca generațiile anterioare și preia din liniile sculpturale ale limuzinei, luneta având o înclinație ce pare mai accentuată decât până acum. Lungimea mașinii ajunge aproape de 5 metri, și celelalte dimensiuni fiind mai mari decât modelul anterior. Deschiderea portbagajului depășește puțin 1 metru, astfel că pot fi încărcate și pachete cu dimensiuni mari, în timp ce lățimea totală a mașinii ajunge la 1,89 metri, iar înălțimea la 1,47 metri.
Potrivit celor de la Audi, dimensiunile interioare în zona umerilor și genunchilor sunt cele mai mari din segment. Volumul portbagajului standard este de 565 litri, în vreme ce volumul total, cu scaunele rabatate, ajunge la 1.680 litri. Hayonul și coverul portbagajului se deschid electric în echiparea standard, iar scaunele se rabatează 40:20:40. Portbagajul are ca echipament sistemul de șine de ancorare tradițional deja la Audi, pentru ancorarea bagajelor, plus un cordon de ancorare, o plasă de fixare și două ancore. Opțional, poate fi comandat un kit de separare individuală a bagajelor, cu bară telescopică și benzi de fixare.
CITEȘTE ȘI Dacia Duster are primele probleme din an: rechemare în service din cauza unor defecțiuni care pot lăsa mașina fără roțile din fațăToate tehnologiile de securitate și confort disponibile pe A6 vor fi regăsite și pe Avant, la fel și motorizările, disponibile în totalitate cu sistemul de recuperare a energiei mild-hybrid. Acestea vor fi bazate pe o baterie Li-Ion, de 48 V, care va înmagazina energia de la frânare și o va folosi la pornire sau pentru “coasting”. Acest sistem funcționează între 55 și 160 km/h, cu motorul termic oprit. De asemenea, sistemul start-stop funcționează până la 22 km/h, pentru reducerea consumului în regim urban.
Cu motoarele deja cunoscute de la A6, Avant va avea cutiile S tronic, cu 7 trepte sau tiptronic, 8 trepte și tracțiunea integrală quattro. Opțional, diferențialul sport va distribui cuplul către punți la nevoie, inclusiv în viraje.
Intreriorul este similar cu cel de pe A6 sedan, având în centru sistemul MMI, cu un display de 10.1 inci, conectat la sistemul de infotainment, însoțit de display-ul de 8,6 inci al sistemului de climatizare, care include și tehnologia de introdeucre a textelor pentru MMI.
Al treilea display este cel de la virtual cockpit, care are 12,3 inci și înlocuiește afișajul clasic analog. Opțional, head-up diplay-ul completează suprafață disponibilă pentru informații digitale. Sistemul audio Bang & Olufsen (cu sunet 3D și 19 boxe), conexiunea LTE și celelalte tehnologii de conectare completează pachetul de device-uri regăsite pe acest model.