Valoarea medie a tranzacțiilor realizare online cu cardul anul trecut în România a fost de 200 de lei, printre domeniile în care sunt folosite cel mai mult cardurile pentru plăți fiind retail-ul diversificat, serviciile și plațile la utilități, a anunțat, la WeLoveDigital.forum, Cătălin Crețu, Director General Visa pentru România, Croația, Malta și Slovenia.
Forumul, extrem de important pentru piața de business și organizat pe două zile, are ca parteneri UPC, Telekom, Cert, Philips, Fan Courier, Visa, Iqos, easypost și DWF, fiind organizat cu sprijinul IAB, IAA, ANSSI, ANIS și 2Performant. Parteneri media sunt News.ro, Adevarul.ro, Iqads, Smark, Softlead
Plata cu cardul este efectuată de un procent mic de persoane în România, dar trendul este de creștere accelerată. O mare parte din creștere a fost și va fi și mai mare în viitor în zona de mobile, a fost arătat într-un panel moderat de Dorin Boerescu, CEO 2 Performant.
Anul trecut, comerțul online a crescut cu 30% în România. Valoarea plăților online cu carduri Visa la comercianții din țară a crescut cu aproape 50% în 2016 comparativ cu anul anterior.
Antonio Eram, CEO Netopia, este de părere că, pentru nivelul redus al plăților online cu cardul, vina este împărțită între comerciant și utilizator. Pe de o parte, utilizatorul este neîncrezător în faptul că, dacă plătește cu cardul, nu îi va fi livrată comanda, iar pe de altă parte comerciantul nu are abilitatea de a comunica faptul că este capabil de a susține tranzacțiile cu cardul.
Domeniile în care sunt înregistrate procente mari de plăți cu cardul sunt turismul si zona de servicii, unde însă, de multe ori, nu există o altă opțiune în afară de plată cu cardul.
La Mobexpert, 20% din tranzacții sunt realizate cu cardul, a completat Cosmin Golea, E-commerce Manager Mobexpert.
Voucherele și comisioanele mai mici au fost principalele motive ale creșterii plăților cu cardul, consideră, pe de altă parte, din perspectiva business-ului său, Mihai Pătrașcu, CEO evoMag.
”Există o creștere mare pe zona de plăți online datorită plăților în rate, voucherelor și comisioanele mult mai mici de tranzacționare. Clienții comandă mai des, cu valori mai mici”, a declarat Pătrașcu.
În cazul cărților, o nișă specifică, achizițiile online nu sunt atât de mari, numeroși clienți dorind să aibă acces fizic la carte înainte de a cumpăra, arată Adi Păun, Online Marketing Manager&Development Project Manager Cărturești.ro.
El arată că vânzările online sunt mai mari în cazul produselor care pot fi găsite doar în librăriile Cărturești.