Magazinul online al Telekom Romania vrea vânzări mai mari cu 50% față de anul trecut

Magazinul online al Telekom Romania vrea vânzări mai mari cu 50% față de anul trecut
scris 21 feb 2016

Magazinul online al grupului de firme Telekom Romania, clickshop.ro, își va extinde oferta prin introducerea a cel puțin trei categorii de produse și anticipează pentru acest an creșterea traficului și a veniturilor cu 50% față de anul 2015, a declarat pentru Profit.ro Alina Cazacu, manager dezvoltare afaceri la Telekom Romania.

“Vom continua să extindem magazinul online clickshop.ro, iar obiectivul pe care ni-l propunem în acest an este introducerea a cel puțin trei categorii noi – Home & deco, Timp liber & activități în aer liber și Cărți. Pentru acest an, ne propunem să creștem veniturile și traficul cu 50% față de anul trecut”, a afirmat Cazacu, care a evitat să dea detalii despre veniturile magazinului în 2015.

Urmărește-ne și pe Google News

Magazinul online a fost lansat în aprilie 2011 și a pornit cu aproximativ 1.000 de produse grupate în 6 categorii, veniturile în primul an de funcționare fiind de ordinul sutelor de mii de euro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În prezent, oferta clickshop.ro numără 15.000 de produse în 9 categorii de la 25 de furnizori.

“Anul 2014 a marcat un punct de cotitură în strategia noastră privind dezvoltarea clickshop.ro. A fost momentul în care am decis să punem accent pe oferta furnizorilor locali, iar acest lucru a însemnat, în plan operațional, integrarea acestor oferte și semnarea contractelor cu acești furnizori. Tot acest efort a condus în 2014 la scăderea veniturilor. Însă, noua strategie și-a arătat pe deplin roadele în 2015, când veniturile s-au dublat față de anul precedent”, a mai spus Cazacu.

Ea a afirmat că, prin introducerea de noi categori și furnizori, vânzările de Black Friday au fost, în fiecare an, de ordinul milioanelor de euro, cumulate pe ambele magazine online ale grupului - clickshop.ro și germanos.ro

Potrivit datelor companiei, produsele IT&C și electronice sunt categoriile care înregistrează cele mai bune vânzări, atât ca volum, cât și ca venituri generate.

“Cred că este valabil pentru toată industria de retail din România, online și offline. În același timp, tendințele care se manifestă în ultimul timp în online arată un interes în creștere pentru produsele de fashion și îngrijire personală, motiv pentru care am introdus în 2015 cosmetice și parfumuri în oferta clickshop.ro, extinzând astfel gama de produse disponibile cu aproximativ 5.000 de articole”, a spus reprezentantul Telekom Romania.

În ultimii trei ani, clickshop.ro a atins aproape 5 milioane de vizitatori anual, din care aproximativ 25% au accesat magazinul de pe telefonul mobil.

“Pe măsură ce am adăugat noi categorii în ofertă, valoarea medie a comenzilor a scăzut. Este un efect firesc care își găsește explicația în tendința naturală a oamenilor care, dintre un produs mai scump și unul mai ieftin, îl aleg pe cel din urmă. Totuși, valoarea medie a comenzilor a rămas relativ constantă în ultimii ani, cu o mică descreștere de Black Friday sau când desfășurăm campanii mari. La început, valoarea medie a comenzilor era în jur de 200 de euro, iar în prezent se situează la aproximativ 150 de euro”, a afirmat Cazacu.

Cel mai scump produs achiziționat pe clickshop.ro a fost un televizor Samsung, la un preț de 15.000 lei, iar pe segmentul de business cea mai mare comandă a cuprins 300 de produse, în valoare totală de 50.000 de lei.

Cumpărăturile online au depășit 1,4 miliarde euro anul trecut în România CITEȘTE ȘI Cumpărăturile online au depășit 1,4 miliarde euro anul trecut în România

Majoritatea clienților clickshop.ro sunt din mediul urban, în special din orașele mari, cum ar fi București, Cluj, Iași și Timișoara.

În ceea ce privește vârsta, cei mai mulți utlizatori au vârste între 27 și 50 de ani, rezidenți ai marilor orașe, majoritatea bărbați, potrivit datelor companiei.

“Odată cu introducerea de noi categorii precum fashion, cosmetice și parfumuri, observăm o creștere a numărului de femei care accesează magazinul online, ponderea acestora ajungând în prezent la 27%. De asemenea, un alt lucru care ne bucură este faptul că segmentul de business este bine reprezentat în rândul clienților noștri, 17% dintre cumpărătorii de pe clickshop.ro fiind companii”, a spus Cazacu.

Cele mai multe comenzi sunt plasate din mediul online - 82%, iar 45% dintre cumpărători revin și a doua oară, potrivit datelor Telekom Romania.

“Am investit constant în dezvoltarea clickshop.ro, de la lansare, și până în prezent. Vom continua să investim și în 2016, cu investiții totale în ambele magazine online – clickshop.ro și germanos.ro estimate de 1,5 milioane euro de la lansare și până în prezent”, a spus Cazacu.

Kaufland vrea să intre în comerțul online până în 2017, compania nu a avansat o dată pentru România CITEȘTE ȘI Kaufland vrea să intre în comerțul online până în 2017, compania nu a avansat o dată pentru România

Lansat în 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote, redenumiți Telekom Romania Communications și Telekom Mobile Romania Communications.

Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.

Telekom Romania Communications este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații. Acționari sunt OTE International (Grecia) - 54,01% și Ministerul Comunicațiilor - 45,99%.

Telekom Romania Mobile Communications este al treilea jucător pe segmentul de telefonie mobilă, după Orange România și Vodafone România, și are ca acționari Cosmote Mobile Communications (Grecia) - 70% și Telekom România Communications - 30%.

În 2014, afacerile Telekom în România au depășit cu puțin pragul de un miliard de euro, în declin față de anul precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
clickshop.ro
venituri
estimare