Ted Sarandos, co-CEO al Netflix, a apărat reputația companiei sale, afirmând că streamer-ul "salvează Hollywood-ul" prin asigurarea unei audiențe pentru conținutul care altfel ar dispărea.
Vorbind miercuri la summitul TIME100 din New York, Sarandos a declarat că Netflix oferă un serviciu extrem de necesar acelor persoane - de exemplu din zonele rurale - care doresc să vadă filme, dar nu au mijloacele necesare pentru a merge la cinema.

El a descris Netflix ca fiind "o companie foarte axată pe consumator. Vă livrăm programul în modul în care doriți să îl vizionați". Scăderea încasărilor la box office a impus întrebarea, a continuat el, "care încearcă consumatorul să ne spună?" Verdictul lui Sarandos: "Că le-ar plăcea să vadă filme acasă”, scrie News.ro
Întrebat dacă crede că a face filme pentru ca oamenii să le vadă în cinematografe ca o experiență comună este din ce în ce mai depășită, Sarandos a spus: "Cred că este o idee depășită, pentru majoritatea oamenilor - nu pentru toată lumea".

În 2019, Netflix a preluat ultimul cinematograf cu un singur ecran din Manhattan, dar de la pandemie, întâietatea streamerului s-a accelerat - deși un Oscar pentru cel mai bun film mult râvnit încă îi scapă companiei.
Sarandos a continuat să crediteze Netflix pentru că a făcut consumatorii mai largi la minte, spunând că abonații văd frecvent numeroase genuri diferite. El a menționat apoi că un eveniment promoțional pentru WWE Monday Night RAW a inclus un spectacol live de muzică de cameră inspirat de filmul "Bridgerton" de la Netflix.
Mai devreme, miercuri, Sarandos a declarat că industria divertismentului este adesea "aruncată sub autobuz" atunci când vine vorba de acorduri comerciale. Ulterior, el a dezvoltat acest lucru, spunând că acordurile de liber schimb cu alte teritorii ar putea include o excepție pentru divertisment, solicitând o obligație minimă de investiții pe care numai întreprinderile de divertisment trebuie să o respecte.
"Ceea ce spuneam este că, de multe ori, industria divertismentului nu este tratată ca o afacere reală, iar acesta este unul dintre exemple”, a spus el.
La Hollywood există temeri că luptele tarifare ale lui Donald Trump ar putea afecta amploarea divertismentului, cum ar fi serialele TV și filmele.
La începutul acestei luni, China a anunțat că va restrânge și mai mult numărul de filme americane care pot fi proiectate în țară, ca răspuns la impunerea de către Trump a unor tarife vamale ridicate asupra importurilor chinezești.
"Acțiunea greșită a guvernului SUA de a abuza de tarifele impuse Chinei va reduce în mod inevitabil și mai mult favorabilitatea publicului intern față de filmele americane", a declarat China Film Administration. "Vom urma regulile pieței, vom respecta alegerea publicului și vom reduce moderat numărul de filme americane importate".