Preferințele culturale ale minților creative. Loredana Săndulescu, Senior Communication Manager, Raiffeisen Bank Romania. „Cred că, pentru a putea comunica bine, mai întăi trebuie să știi să asculți, la fel cum, că să poți scrie bine, trebuie să fi citit niste rafturi de biblioteci înainte”

Life   
Preferințele culturale ale minților creative. Loredana Săndulescu, Senior Communication Manager, Raiffeisen Bank Romania. „Cred că, pentru a putea comunica bine, mai întăi trebuie să știi să asculți, la fel cum, că să poți scrie bine, trebuie să fi citit niste rafturi de biblioteci înainte”
Urban.ro prezintă preferințele culturale ale unora dintre cei mai creativi oameni din industria de publicitate. Ei se află în spatele unor branduri și campanii mari din Romania, dar îi cunoașteți rareori prin perspectiva intereselor lor de dincolo de job.
 
Știm că mărturisirile lor vă vor inspira să vedeți noi filme, să descoperiți cărți noi care i-au impresionat și pe protagoniștii acestei rubrici sau să descoperiți noi evenimente culturale.
Urmărește-ne și pe Google News
 
Loredana Săndulescu, Senior Communication Manager, Raiffeisen Bank Romania.
 
Cum te ajută în profesia ta referințele/ cunoștințele din cultura urbană, din filme, teatru, muzici?
Uneori se întâmplă ca, lucrând mai mulți ani la rand într-un singur domeniu, să-ți construiești o imagine despre lume pe care o vezi exclusiv din prisma acelui domeniu. Poți ajunge să crezi că lumea ta este centrul universului, alfa și omega, începe și se sfârșește cu tine. Or, nu e deloc așa. Lumea e mereu mult mai largă, mai complexă decât o percepem noi din bulele noastre profesionale. Conectarea la lumea culturala, fie că este vorba de formula clasică pe care o avem în minte atunci când ne gândim la cultură – cărți, filme, teatru, muzică, artă etc, fie în formula ceva mai relaxată a culturii urbane contemporane deschide perspective infinite. Explorez ambele dimensiuni cu curiozitate și bucurie deopotrivă, deoarece mă ajută să înțeleg mai bine lumea în care trăiesc și să pun lucrurile în context. Cu cât am înaintat mai mult în profesie, cu atât mi-am dat mai bine seama de valoarea bagajului socio-cultural alaturi de care evoluam și cu atât mai mai mândră am fost de backgroundul umanist cu care am pornit la drum și de care am rămas mereu atașată.
 
Ai un film preferat?
Am mai multe, dar dacă este să aleg unul singur This is us este, fără îndoială, prima mea opțiune. Este un serial care povestește, într-o manieră extrem de fină și subtilă, viață unei familii din perspectiva a trei generații, fiecare trecând firul narativ prin propria lentilă și emoție. Un scenariu impecabil scris. Dacă aș fi lucrat în lumea cinematografiei este exact genul de film pe care mi-ar fi plăcut să-l fac. Atât de mult îmi place.
 
O melodie care te scoate din depresie sau te motivează la birou/ sport?
Muzica nu este nevoie să fie mereu bumtzi – bumtzi – veselie ca să te energizeze sau motiveze. De multe ori, iți poate da o stare bună, o piesă care, poate, nu e pe cel mai alert ritm. Am preferințe muzicale destul de ecclectice, stream-ul meu de Spotify este un melanj de oldies but goldies, combinat cu influențe jazzy, peste care intră remake-uri și hituri de o vară, peste care dau, din întâmplare, la radio și care-mi rămân apoi, pe repeat, zile la rand. Am mereu la îndemăna butonul de Shazam și, ori de cate ori îmi trece pe la urechi ceva care-mi atrage atenția sunt curioasă să descopăr. De curând, m-am atașat de single-ul lui Bruno Mars cu Lady Gaga, Die with a Smile, care mi se pare de o sensibilitate aparte. Favoritul meu din toate timpurile rămâne, însă, Leonard Cohen. L-am descoperit cu mulți ani în urmă și mi s-a lipit iremediabil de suflet.
 
Ai evenimente culturale pe care le urmărești în fiecare an: expoziții sau anumite gale de premiere, de la noi sau international…
Mă fascinească emulația din jurul Oscarurilor, urmăresc tendințele de la Met Gala. Pe plan local, îmi place vibe-ul creat de TIFF și FITS și nu în ultimul rand, în fiecare an, sunt curioasa să descopăr cu ce vine nou Cannes Lions – festivalul de publicitate.

Care e cartea ta preferata?
Îmi place cam tot ce a scris Vonnegut, m-a fascinat 1Q84-ul lui Murakami, iar dintre descoperirile ceva mai recente, m-au emoționat Maseurul orb al lui Cătălin Dorian Florescu și Hotel Universal al Simonei Sora.

Ce podcasturi urmărești și ni le recomanzi?
În general, urmăresc podcasturi doar în interes profesional și, de foarte multe ori, doar fragmentat. Am experimentat mai multe tipologii, însă nu prea m-a prins nimic chiar ajunsem să cred că nu este de mine până am descoperit primul sezon din Style Files, o serie de dialoguri savuroase între Domnica Margescu și Maurice Munteanu, care trec prin modă, life style, societate și viață cotidiana cu o lejeritate care mă amuză și relaxează teribil.

Ne poți spune o carte care să ne ajute pe fiecare dintre noi fie în profesie, fie în viață noastră privata?
Gail Kligman, Politica Duplicității. Este o carte greu de dus, pe care am citit-o cu mulți ani în urmă, dar care mi se pare încă relevantă, mai ales în contextul vremurilor actuale. Este o radiografie brutală a impactului pe care un regim totalitar îl are asupra vieții oamenilor.

E un trend de life style al acestui an care ți-a atras atenția în mod special?
Urmăresc online trendul no-buy, la nivel de experiment social, ca tentativa de domolire a consumerismului exagerat și din perspectiva unei preocupări oneste față de folosirea responsabilă a resurselor planetei, iar anul trecut, am stat cu ochii pe quiet luxury, însă mi se pare că a prins mai mult doar la nivel declarativ, cel puțin la noi.

Daca ar fi să numești o trăsătură din caracterul tău pentru care ești recunoscătoare că te-a dus în viață pe un drum bun, care ar fi acea trăsătură?
Capacitatea de a asculta și observa ce se întâmplă în jurul meu. Am răbdare să ascult, să analizez înainte să mă arunc în luarea unei decizii. Mă ajută să-mi înțeleg trăirile și mă conectez cu cei din jur.

Cred că, pentru a putea comunica bine, mai întăi trebuie să știi să asculți, la fel cum, ca să poți scrie bine, trebuie să fi citit niste rafturi de biblioteci înainte. Valabil și în ziua de azi când cu AI și chat gbt-uri, pare că toată lumea știe să scrie. Diferența o vă face nu capacitatea de a emite un text, ci de a-l și înțelege.

viewscnt
Afla mai multe despre
loredana săndulescu
raiffeisen bank romania