Octavian Muntean, proprietarul lanțului de cafenele Manufaktura The Coffee Shop Restaurant, intră și pe segmentul de înghețată, lansând, la Mega Mall, primul spațiu Manufaktura care include și gelaterie.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Am deschis Manufaktura del Gelato în cadrul locației noastre de la Mega Mall, pe care am remodernizat-o. Și, cel mai probabil, vom introduce conceptul de gelato în toate locațiile noastre, dar și în cele noi pe care urmează să le deschidem. E un test pe care vrem să-l facem, iar după aceea vrem să replicăm conceptul și să-l scalăm.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
În primul rând vrem să acoperim segmentul acesta de gelato. Vrem să fim prezenți și acolo. Înghețata pe care o avem noi este înghețată de specialitate, este un nou concept pentru România. Este o înghețată diferită față de ce există pe piață, este o înghețată artizanală, din produse fresh, din zone de origine controlată, de la producători consacrați de materii prime pentru înghețată.
Gelateria va funcționa permanent. Chiar dacă este un business de sezon, cu un impact foarte mare sezonier, cu creșteri și cu vârfuri în perioada de vară și perioada caldă, ținând cont că avem locații și în zone de mall-uri, sperăm că această diferență să nu fie foarte mare. În plus, piața de înghețată este o piață în creștere, în formare”, spune, pentru Profit.ro, Octavian Muntean.

Manufaktura The Coffee Shop Restaurant, care propune o combinație între coffee shop, bistro și restaurant, are în prezent 8 locații în București, sub două formate - Manufaktura The Coffee Shop și Manufaktura The Coffe Shop Restaurant – dar și un pop-up store, integrat în Casual Bistro-ul din concept store Mega Image Băneasa.
Începând cu anul acesta, multe dintre locațiile Manufaktura vor include și conceptul de gelatarie, sub denumirea de Manufaktura del Gelato.
Profit.ro a anunțat recent planurile de expansiune ale Manufaktura, inclusiv în afara Capitalei.
Manufaktura a făcut primul pas în afara Bucureștiului în 2018, în Timișoara, însă a închis cele două cafenele de acolo ca rezultat al efectului pandemiei asupra afacerii. Acum, compania reia extinderea în afara Bucureștiului, fiind vizat într-o primă fază Iașiul.
„Următoarea locație va fi la Iași, în Mall Moldova, pe care o vom inaugura pe 17 aprilie. Pentru anul acesta, mai vrem să deschidem două locații în Militari Shopping Center și în DN1 Value Center. Și mai suntem în niște negocieri cu alți dezvoltatori, dar momentan, nu avem semnat nimic. Ne focusăm însă pe București”, precizează Octavian Muntean.

Profit.ro a anunțat și că proprietarul Manufaktura este în discuții cu diferiți investitori pentru a atrage o finanțare, care să accelereze planurile de expansiune ale rețelei.
„Da, suntem în discuții în continuare cu câțiva investitori. Momentan nu avem nimic concret pe masă, vreun deal. Până la finalul cu siguranță nu o să avem nimic. Poate începând cu 2026”, mai spune acesta.
Rețeaua Manufaktura a avut vânzări de 4,6 milioane de euro în 2024, iar pentru 2025 Octavian Muntean preconizează o creștere cu 20-25% fără deschiderile noi, iar cu noile deschideri creșterea poate fi chiar și de 50%, în funcție de când se vor deschide noile cafenele.

Business-ul Manufaktura este deținut de către Octavian Muntean, cu 82% din acțiuni și Robert Redeleanu, fostul CEO al UPC România, cu 18%.