Jucători din piață susțin că Alin Burcea, fondatorul agenției de turism Paralela 45, printre cele mai mari din țară după cifra de afaceri, ar fi încheiat negocierile financiare pentru vânzarea companiei, într-o tranzacție de circa 16 milioane euro. Contactat de Profit.ro, Alin Burcea neagă, ca moment actual, informația vehiculată.
„O să mai auziți de un exit în următoarea perioadă, cu Paralela 45. S-a ajuns și la o înțelegere pentru o sumă undeva la 16 milioane de euro. Sunt discuții demarate de ceva vreme și acum s-a și ajuns la o sumă. S-a închis negocierea financiară”, spun sursele din piață, care susțin că discuții privind vânzarea agenției Paralela 45 ar fi fost anterior inclusiv cu Christian Tour.
Contactat de Profit.ro, Alin Burcea a negat că ar fi ajuns astăzi la o astfel de înțelegere, adăugând că are planuri în acest sens, că este momentul, în condițiile în care a împlinit vârsta de 61 de ani, dar nu este ceva urgent, ci poate pentru anul viitor.
„Fabulează lumea, dar nu e prima oară. Mi-aș fi dorit. Nimic nu e adevărat în treaba asta.
La 61 de ani am planuri în acest sens, dar nu știu când o să mă apuc de treaba asta. N-am în plan mâine. Deocamdată avem alte chestiuni mai importante de făcut în următoarele luni. E momentul să facem asta (n.red. exit), dar nu ne-am apucat. Încă nu e real. O să anunț dacă e ceva. O să ne apucăm anul viitor să facem asta mai serios”, spune Alin Burcea pentru Profit.ro.
Înființată în urmă cu aproape trei decenii, Paralela 45 este una dintre cele mai longevive agenții de turism de pe piața locală, dar și printre cele mai mari după cifra de afaceri, care s-a situat la 50,6 milioane de lei în 2023, în creștere cu 15% față de anul precedent.
Profitul net al companiei a ajuns la 6,3 milioane de lei în 2023, plus 66% față de anul anterior.
Paralela 45 are în medie 173 de angajați și este deținută de către Alin Burcea, cu 51,8% din acțiuni și Ruxandra Burcea, cu 48,2% din acțiuni.
Acesta ar fi cea de-a treia tranzacție semnificativă din piața de turism în ultimul an, semn că România devine tot mai apetisantă pentru investitorii străini din această industrie.
Recent și Ionuț Nedea, fondatorul Litoralulromanesc.ro, și-a făcut exitul din companie, aceasta fiind cea mai mare tranzacție de pe piața locală de turism de până acum, iar Daniel Truică a vândut 80% din capitalul grupului ITH, din care face parte Vola.ro, platformă online de rezervari bilete de avion, care este și cea mai mare agenție de turism online din România.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Georgeta Grecu, Director General Swissôtel Poiana Brașov, cel mai nou mare brand hotelier lansat în România: Aproape 100% dintre angajați sunt recrutați local. Vom plasa Brașovul pe harta turismului internațional de luxAstfel de tranzacții nu au mai existat pe piața de turism locală încă din 2019, de când a vândut Dragoș Anastasiu grupul Eurolines către germanii de la Dertour, mutare anunțată în premieră de Profit.ro.
Alte tranzacții în ultimii doi pe piața de turism au fost realizate de către Cristian Pandel, fondatorul Christian Tour, care a achiziționat mai multe agenții de turism ca parte a planului său de expansiune pe piața locală, după cum a anunțat în premieră Profit.ro.
„Niciunul dintre brandurile astea locale nu vor fi transformate în Christian Tour, ci vor rămâne independente. Vor avea aceleași valori, limite și sisteme de operare ca Christian Tour, dar vor rămâne branduri autohtone locale. Vor fi ca un fel de constelație. Vor fi mai multe agenții cu diverse nume locale, dar sub același standard de business”, spunea atunci pentru Profit.ro Cristian Pandel, fondatorul Christian Tour.
Pentru industria de turism, 2023 și 2024 au fost cei mai efervescenți ani din 2019 încoace.