Producătorul de bunuri de larg consum Unilever caută să vândă câteva mărci alimentare care au vânzări combinate de aproximativ un miliard de euro, a anunțat directorul general Hein Schumacher într-un interviu acordat publicației olandeze de afaceri FD, transmite Reuters.
Schumacher nu a specificat ce mărci Unilever ar urma să fie vândute, ca parte a planului anunțat anterior de eficientizare a operațiunilor diviziei de alimente, scrie Agerpres.
Surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat recent pentru Reuters că firma explorează vânzarea unor mărci alimentare olandeze, inclusiv supele Unox și condimentele Conimex, și de asemenea încearcă să vândă mărci alimentare din Marea Britanie și alte țări din Europa.
Unilever, care deține pe plan global aproximativ 400 de mărci, a încercat în ultimul an să-și recalibreze operațiunile, să se concentreze mai mult pe principale sale 30 de mărci și să-și eficientizeze afacerea, mai ales în Europa.
În martie, Unilever a anunțat că va scinda divizia sa de înghețată, care deține mărci ca Magnum și Ben & Jerry’s.
Schumacher a declarat pentru FD că vrea să reducă „portofoliul mai degrabă eclectic de mărci alimentare”, concentrându-se pe sosuri, condimente și produse pentru restaurante și alte unități profesionale de alimentație publică.
Dar nu fiecare marcă care nu se potrivește descrierii va trebui vândută, a explicat șeful Unilever. Acesta a adăugat: „Nu desfășurăm o vânzare de urgență. Vor fi întotdeauna mărci care nu se potrivesc perfect, dar vor rămâne parte a Unilever”.