Trendyol, cea mai mare platformă turcă de comerț electronic, controlată de gigantul chinez Alibaba, integrează primul brand românesc pe platforma sa, respectiv produsele cosmetice Gerovital.
Clienții români vor avea acces la aproximativ 100 de produse marca Gerovital, oferta urmând a fi extinsă. În prima parte a anului viitor, produsele Gerovital vor fi disponibile și pentru clienții Trendyol din alte piețe din regiunea CEE, inclusiv în Republica Cehă, Slovacia și Grecia.
Susținută de tehnologii de ultimă generație, Trendyol a lansat aplicația sa în limba română în ianuarie 2024, aceasta înregistrând cea mai rapidă creștere din Europa Centrală și de Est și ajungând la o bază locală de 1,2 milioane de clienți, cu vânzări de peste 11 milioane de produse până în decembrie.
Recent, Trendyol a deschis primul său depozit din România, confirmând informațiile anunțate anterior de Profit.ro.
Cu o suprafață de 50.000 mp, centrul logistic va genera până la 250 de locuri de muncă și va fi operațional chiar din decembrie, cu obiectivul de a eficientiza livrările în țarră și, ulterior, în regiune.
Situat în Ștefăneșttii de Jos, județul Ilfov, depozitul va intra în faza de pregătire a stocurilor dedicate pieței din România încă de la finalul acestui an, urmând ca primele livrări către clienți să fie efectuate la începutul anului 2025. Potrivit estimărilor Trendyol, doar acest centru logistic va procesa peste 2,5 milioane de livrări până la finalul anul viitor.
CITEȘTE ȘI VIDEO Trump își reiterează ”ideea excelentă” de a face Canada al 51-lea stat americanOperațiunile logistice vor fi deservite de GXO, cel mai mare furnizor global de logistică contractuală, în baza unui parteneriat inițial semnat pe 3 ani.
Cum a anunțat Profit.ro, Trendyol a intrat pe piața românească la începutul acestui an și a decis că va deschide în România al doilea său centru logistic din Europa, după cel din Polonia, care să acopere sud-estul Europei. În consecință, a închiriat un depozit cu o suprafață de circa 20.000 de metri pătrați de la compania de servicii externalizate de logistică XPO, care a subînchiriat spațiul excedentar pe care retailerul online Modivo îl avea în parcul WDP Ștefăneștii de Jos din nordul Bucureștiului.
Profit.ro a scris în premieră că grupul CCC, cel mai mare retailer de încălțăminte din Polonia, și-a extins centrul logistic din parcul WDP Ștefăneștii de Jos până la peste 50.000 de metri pătrați, pentru a întâmpina planurile de expansiune ale retailerilor epantofi.ro și Modivo.
Centrul logistic CCC din România este unul dintre cele mai mari din sectorul retailerilor de modă și acoperă piețele din România, Bulgaria și Grecia.
Reprezentanții Trendyol au decis că vor avea în România un depozit regional, care va acoperi din punct de vedere logistic țările din sud-estul Europei și unde vor lucra circa 250 de angajați.
Parcul logistic din Ștefăneștii de Jos are o suprafață totală de 280.000 de metri pătrați și are clienți precum Metro, LPP, Auchan, Toya, Aggreko, Alcar sau Lecom. Proiectul imobiliar este dezvoltat de compania WDP, al cărui principal acționar este una dintre cele mai bogate familii din Belgia.
Trendyol a fost fondat la Istanbul în 2010 și între timp a devenit primul decacorn din Turcia și una dintre cele mai importante platforme de comerț electronic din lume.
Principalul acționar al platformei, cu circa 76% din participații, este gigantul chinez Alibaba, iar restul este deținut de alți investitori strategici precum japonezii de la SoftBank Group, General Atlantic, Qatar Investment Authority și fondul suveran al Abu Dhabi, ADQ.
În prima sa campania de Black Friday din România, Trendyol a vândut 1,64 milioane de articole. Între 5 și 10 noiembrie, platforma a fost accesată de peste 3,2 milioane de vizitatori unici, înregistrând o creștere de aproape 50% față de săptămâna precedentă, în timp ce numărul comenzilor s-a triplat. Trendyol a fost cea mai descărcată aplicație mobilă din România, ocupând prima poziție în principalele magazine de aplicații între 5 și 10 noiembrie.
Compania a investit până acum în România peste 10 milioane de euro. Ținta sa este că atingă un volum comercial de 350 milioane dolari până la sfârșitul anului, 2 milioane de clienți activi și peste 4 milioane de comenzi în regiune.
Ultima evaluare a Trendyol din 2021 plasa compania la valoare de 16,5 miliarde de dolari, cifră care-i conferă statutul de decacorn.
O treime dintre noii exportatori din Turcia sunt vânzători pe Trendyol, platforma reușind să încheie anul trecut cu încă aproximativ 3 milioane de clienți și 12 milioane de comenzi. În total, platforma are circa 30 milioane clienți, 250.000 vânzători și 80 milioane produse listate pe platformă, livrând în peste 100 de țări din întreaga lume și având birouri în Ankara, Istanbul, Izmir, Amsterdam, Berlin, Luxemburg.
În primele nouă luni ale acestui an au fost livrate proiecte industrial-logistice de 275.000 metri pătrați în România și mai sunt în construcție clădiri cu suprafețe de peste 430.000 metri pătrați, potrivit companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Livrările noi din acest an ar urma să totalizeze aproximativ 500.000 metri pătrați, comparabil cu anul 2023.
De asemenea, volumul spațiilor logistice și industriale închiriate în primele nouă luni ale anului a totalizat circa 575.000 metri pătrați, reprezentând o scădere de 20% față de perioada similară a anului trecut.
Evoluția cererii și a livrărilor de spații industrial-logistice în România
România se clasează pe locul al treilea în rândul statelor membre ale Uniunii Europene, din Europa Centrală și de Est, în ceea ce privește valoarea comerțului electronic, după Polonia și Cehia.
În 2023, comerțul electronic românesc de bunuri și servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creștere față de anul precedent, de la 3,17% din PIB.