Nestle va crește publicitatea și marketingul, va reduce costurile cu cel puțin 2,8 miliarde de dolari până în 2027 și își va transforma afacerile cu apă și băuturi premium într-o unitate globală de sine stătătoare, în timp ce caută să stimuleze creșterea sub noul său director general Laurent Freixe, a declarat compania, citată de Reuters.
Acțiunile Nestle au scăzut cu 2%, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Freixe, care lucrează de 40 de ani în cea mai mare companie alimentară din lume, a preluat conducerea acesteia în septembrie, înlocuindu-l pe Mark Schneider, care a dezamăgit investitorii timp de câteva trimestre cu o creștere slabă a volumului vânzărilor.
Sub conducerea lui Schneider, Nestle și-a redus bugetul de marketing și publicitate și a investit mai puțin în inovare în timpul pandemiei de COVID-19.
Repercusiunile continuă să afecteze veniturile companiei elvețiene, după ce cumpărătorii au trecut la mărci mai ieftine, mai bine promovate sau mai inovatoare, consumând cota de piață a Nestle.
Nestle, proprietarul unor mărci precum Nescafe, KitKat și Milo, a declarat că își propune să realizeze economii de costuri de cel puțin 2,5 miliarde de franci elvețieni (2,83 miliarde de dolari) până în 2027, pe lângă alte economii de aproximativ 1,2 miliarde de franci elvețieni.
Cifra depășește cele 800 de milioane de euro pe care rivalul mai mic, Unilever, s-a angajat să îi economisească la începutul acestui an.
Nestle a estimat ca pe termen mediu creșterea organică a vânzărilor să fie mai mare de 4% într-un mediu de operare normal și o marjă de profit a operațiunii de tranzacționare subiacentă de 17%.
Aceasta se compară cu creșterea organică a vânzărilor de aproximativ 2% așteptată pentru anul care se încheie pe 31 decembrie.
CITEȘTE ȘI Noi inițiative fiscale ale parlamentarilor - UDMR vrea eliminarea suprataxării la contracte part-time sub salariul minim, PNL ar vrea să fie scutiți doar cei cu copiiCompania va crește investițiile în publicitate și marketing la 9% din vânzările totale până în 2025 pentru a susține creșterea, a declarat Nestle la evenimentul său de ziua pieței de capital din Vevey, Elveția.
Ultima dată când Nestle a cheltuit această proporție din vânzări pe marketing a fost în 2019.
Cheltuielile de publicitate și marketing în 2023 au reprezentat 7,7% din vânzări, o creștere cu 80 de puncte de bază față de anul precedent, potrivit celui mai recent raport anual al Nestle lansat în acest an.