Mega Image va fi obligat să vândă magazine în România pentru a prelua Profi. Orașele în care vor fi vândute

Mega Image va fi obligat să vândă magazine în România pentru a prelua Profi. Orașele în care vor fi vândute
Profit.ro
Profit.ro
scris ieri, 18:54

Consiliul Concurenței va cere, cel mai probabil, rețelei Mega Image să vândă sub 100 de magazine pentru a putea prelua Profi, în acele localități în care cele două rețele se suprapun, de exemplu București, Cluj, Timișoara, a anunțat Bogdan Chirițoiu, președintele instituției. Autoritatea de concurență nu va interveni în zonele unde există numai magazine din rețeaua Profi. Acest anunț vine după ce Consiliul Concurenței și-a exprimat îngrijorările cu privire la situația furnizorilor celor două rețele, cât și a zonelor în care ambele rețele dețin magazine.

”Propunerea pe care ne-a făcut-o Mega Image este de a vinde o parte din magazinele pe care le va achiziționa. Deci acolo unde avem suprapuneri între Profi și Mega Image (localitățile unde sunt atât magazine Mega Image, cât și Profi - n.r.), zone în care ar fi prea multe magazine Mega Image rămase ca urmare a acestei tranzacții, acestei uniri între cele două companii, acele zone le vom cere să vândă unele din magazine, care vor fi preluate de alte rețele de magazine care se pot dezvolta în felul acesta, ca să rămână suficientă diversitate. Suprapunerile sunt destul de reduse în țară. Profi avem cam în toată țara, iar Mega Image avem doar în câteva orașe, în București, Cluj, Timișoara, câteva orașe. Noi ne uităm în aceste zone unde avem și Profi și Mega Image. Le vom cere să vândă o parte din aceste magazine, ne gândim sub 100 de magazine. Nu vom interveni în zonele unde există numai rețeaua Profi, ci în acele zone unde avem și Mega Image și Profi și prin cumulare am fi ajuns la o situație cu prea multe magazine”, spune Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Avon deschide un nou magazin în franciză în România CITEȘTE ȘI FOTO Avon deschide un nou magazin în franciză în România
Evenimente
24 octombrie - IMM-urile, oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Cele două rețele, Profi cu Mega Image, au împreună circa 2.600 de magazine în toată țara.

Noua entitate ce va rezulta în urma tranzacției trebuie să stabilească reguli clare pentru listarea și delistarea furnizorilor celor două rețele.

Persoanele fizice sau juridice interesate pot trimite observații cu privire la angajamentele referitoare la furnizori, propuse de Mega Image, până la data de 4 noiembrie 2024, pe adresa Consiliului Concurenței.

Tranzacția prin care rețeaua Optiblu și Optiplaza este vândută unui gigant italo-francez - pe masa Concurenței CITEȘTE ȘI Tranzacția prin care rețeaua Optiblu și Optiplaza este vândută unui gigant italo-francez - pe masa Concurenței

”Ceea ce vrem este ca furnizorii care depind în mare măsură de Mega Image și de Profi, deci care au vânzări importante în rețeaua Mega Image sau rețeaua Profi, din punctul de vedere al furnizorului, să fie undeva protejați. Deci pot fi situații în care spunem: ești furnizor în Profi, vine Mega Image, poate Mega Image vrea să facă schimbări și atunci tu ai lucrat ani de zile bine cu Profi și, dintr-o dată, te trezești că o mare parte din marfa ta nu mai are desfacere. Pentru acest gen de situații am agreat cu Mega Image să existe o perioadă de protecție de până la doi ani în care acești furnizori să aibă un acces garantat în acest Mega lărgit care rezultă în urma fuziunii, deci doi ani să nu fie delistați, să își poată continua activitatea. În acești doi ani ei se hotărăsc dacă să se extindă în alte rețele ca să nu fie atât de dependenți de Mega Image sau au o relație atât de bună cu Mega Image, au încredere în Mega și doresc să lucreze numai cu Mega. E o perioadă în care să poată să își ajustze furnizorul respectiv. Aceste reguli sunt în dezbatere publică”, adaugă Chirițoiu.

Preluarea Profi de către Mega Image este cea mai complicată operațiune de concentrare economică pe zona de comerț alimentar de până acum, mai spune președintele autorității de concurență.

”E o zonă nouă, e prima data când venim cu astfel de măsuri. De aceea e important ca furnizorii, producătorii locali de alimente să analizeze regulile propuse de Mega Image și să vadă dacă într-adevăr ele își ating obiectivul. Până pe 4 noiembrie ne pot face sugestii de modificare și apoi noi, într-o săptămână-două după aceea, vrem să adoptăm decizia”, a precizat Chirițoiu.

Amazon merge după Google și investește în energie nucleară CITEȘTE ȘI Amazon merge după Google și investește în energie nucleară

Consiliul Concurenței a anunțat luna aceasta că supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland BV (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața achizițiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food SRL.

În urma analizei efectuate de autoritatea de concurență, au rezultat unele îngrijorări referitoare la efectele pe care această operațiune le-ar putea avea asupra concurenței pe piața locală a comerțului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare și pe piața achizițiilor de la furnizori, ale acelorași produse, la nivel național.

Angajamentele propuse vizează implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceștia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.

viewscnt
Afla mai multe despre
mega image
profi
consiliul concurentei