Brandul Foot Locker, retailer sportiv american intrat în România în urmă cu trei ani, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro, cu un magazin propriu în centrul comercial bucureștean AFI Cotroceni, dar care și-a cedat afacerea locală companiei elene Fourlis, pregătește acum deschiderea primelor magazine pe piața locală cu noul investitor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Grupul grec Fourlis a preluat, prin acord de licență, operațiunile din România ale Foot Locker, care a ajuns între timp pe piața locală la 3 magazine fizice. Tranzacția de preluare va fi finalizată până în aprilie 2025, era relatat.

Fourlis deține în România și franciza Intersport.
Ultimele date, analizate de Profit.ro, relevă că în aprilie va fi finalizat transferul unui total de 6 magazine ale lanțului de îmbrăcăminte sportivă Foot Locker către Grupul Fourlis, dintre care 3 sunt situate în Grecia și 3 în România, în urma acordului dintre grupul grec și compania-mamă americană.
În plus, grupul grec va lansa mai multe magazine Foot Locker în acest an, ca parte a unei strategii de reorganizare a activității de îmbrăcăminte sportivă în ansamblu, după deschiderea, în decembrie anul trecut, a primelor 3 unități pe piața bulgară.

Grupul se așteaptă ca veniturile din acest brand să însumeze 30 de milioane de euro în 2025, cu condiția ca rețeaua lanțului american să numere 20 de magazine în 8 țări (Grecia, România, Bulgaria, Cipru, Slovenia, Croația, Bosnia și Muntenegru).
Costurile de investiții ale grupului ajung la 40 de milioane de euro în acest an, cu perspectiva de a ajunge la 80 de milioane de euro pe parcursul a trei ani.
Activitatea de vânzare cu amănuntul în îmbrăcămintea sportivă a fost redenumită Sportswear SA, punând sub umbrela sa lanțul Intersport. Acesta din urmă a finalizat planul de renovare a magazinelor sale, după ce a procedat, de asemenea, la deschiderea a 8 puncte noi anul trecut, dintre care trei în Grecia, patru în România și unul în Bulgaria.
În România, magazinele vor fi deschise în principalele mall-uri și pe marile străzi cu vad comercial. Planul este deschiderea a 15 până la 20 de magazine în primul an, inclusiv un magazin online.

Un magazin va fi deschis în Arena Mall din Bacău, aflat în proces de extindere cu mari branduri.
Cu sediul central la New York, Foot Locker, celebru inclusiv pentru faptul că uniforma angajaților săi este asemnătoare celei a arbitrilor, are venituri anuale de 7,5 miliarde dolari.
Portofoliul de mărci include Foot Locker, Lady Foot Locker, Kids Foot Locker, Champs Sports, Eastbay, Footaction și Sidestep.

Retailerul are astăzi aproape 3.000 de magazine în 28 de țări din America de Nord, Canada, Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia și Australia.
Lansat în anul 1974 în California, brandul Foot Locker are 620 de magazine doar în Europa, în 20 de țări.
De-a lungul anilor, gigantul american a cumpărat diferite firme de pe piață, ultima tranzacție fiind semnată în vara anului 2021, când a achiziționat două lanțuri de magazine de pantofi, pentru un total de aproximativ 1,1 miliarde de dolari, respectiv WSS din California, pentru 750 de milioane de dolari, și retailerul japonez de îmbrăcăminte stradală Atmos, pentru 360 de milioane de dolari.

Ulterior, Under Armour a început să se extindă pe piața locală.