Creatopy, startup lansat de un antreprenor român și care care folosește AI pentru a automatiza crearea de reclame digitale, a numit un nou CEO, pe Tammy Nam, ex-COO la startup-ul de editare foto PicsArt și CEO al streamerului video Viki.
Fostul CEO, românul Dan Oros, va avea un rol de consilier, anunță Tech Crunch.

Nam spune pentru sursa citată că Creatopy a căutat un director cu sediul în SUA care să știe cum să extindă startup-urile aflate în stadiu incipient, să lucreze cu fondatori europeni (produsul a fost dezvoltat pentru prima dată în România) și să înțeleagă tehnologia de marketing.
„Din fericire, mă potrivesc”, a spus noul CEO.
Compania susține că între februarie 2024 și februarie 2025 a crescut veniturile cu 400%, o mare parte din această creștere venind în ultimele șase luni. Printre clienți se numără AstraZeneca, NASCAR și The Economist.

„Ceea ce este remarcabil la Creatopy – în special pentru o companie relativ necunoscută – este capacitatea noastră de a atrage clienți majori în industrii solicitante precum cea farmaceutică și bancară”, a spus Nam.
Startup-ul Creatopy, lansat de Gabriel Ciordas, a obținut investiția record de la fondurile 3VC (cu sediul la Viena) și Point Nine (cu sediul la Berlin).

În primii doi ani de activitate, firma a reușit să se dezvolte din resurse proprii și spunea atunci că finanțarea obținută „este cea mai mare investiție ca primă rundă pentru un startup pornit din România”.
Investiția este folosită pentru a atrage și mai mulți clienți, dar și pentru a aduce noi funcționalități dezvoltate cu ajutorul inteligenței artificiale în domenii precum copywriting, editarea de imagini și optimizarea modului de lucru.
Creatopy este înregistrat în SUA, dar echipa de cercetare-dezvoltare lucrează din România. În 2023, la conducerea startup-ului a venit CEO-ul Dan Oros, care gestionase anterior, timp de 6 ani, activitățile de marketing pentru Google și YouTube în România.
„Venim în întâmpinarea nevoilor din industria creativă cu o soluție ce ajută brandurile și agențiile să creeze, să personalizeze și să scaleze producția de reclame și conținut vizual. Inteligența artificială (AI) vine să îmbunătățească platforma, simplificând modul de lucru și sporind capacitatea utilizatorilor de a gestiona materialele creative în toate formatele, pentru toate canalele și piețele”, a declarat atunci Dan Oros.