Lanțul de simigerii Luca s-a extins puternic în Polonia, piață pe care a intrat în primăvara anului trecut, numărul spațiilor deschise crescând deja la 9 unități, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
La momentul intrării în Polonia, prima țară din străinătate în care s-a extins, Profit.ro anunța că Luca intenționează să mai deschidă în Polonia 8-10 brutării până la sfârșitul anului 2024, atât în centrul Varșoviei, cât și în alte orașe. Brutăriile vor fi amplasate direct pe stradă sau în centre comerciale, era arătat atunci.

La acest moment, brandul are spații deschise în Katowice (1), Varșovia (5) și Wroclaw (3).
Pe plan local, lanțul de simigerii a avut în 2023, ultimul an raportat, afaceri de aproape 526 milioane lei, cu 42% peste cele din 2022, și un profit net de 46,6 milioane lei, cu 13% peste anul precedent.
Numărul de angajați a ajuns la 2.371, în creștere cu 16%.

Polonia este prima piață externă în care intră lanțul românesc. Oferta pe piața poloneză include majoritatea produselor disponibile în prezent pe piața din România.
„Piața poloneză este matură și, din punct de vedere al obiceiurilor de consum, asemănătoare cu cea din România. Sperăm ca, pe lângă gustul produselor, clienții polonezi să fie atrași și de raportul calitate-preț”, este argumentul companiei.
Lanțul este controlat de băcăuanul George Adragăi.
Intrat pe piața locală în 2010, lanțul de simigerii are astăzi aproximativ 150 puncte de vânzare.