Grupul franco-belgian Louis Delhaize a scos la vânzare 3 din cele 10 hipermarketuri Cora din România, cu scopul închirierii lor ulterioare. Oferta este evaluată la peste 150 de milioane de euro și poate atrage investitorii care au fost interesați de magazinele Metro România, care și-a retras, recent, de pe piață oferta tot de tip „sale-and-leaseback“, potrivit surselor Profit.ro din piața imobiliară.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Sale-and-leaseback este o tranzacție financiară care presupune vânzarea unui imobil, pentru ca, în baza unui contract de leasing pe termen lung, vânzătorul să își păstreze dreptul de folosire a bunului, în schimbul unei chirii.
Cora România deține 10 hipermarketuri în 6 orașe mari, iar la vânzare au fost scoase 3 magazine, care sunt însă printre cele mai valoroase ale grupului. Proprietățile scoase pe piață sunt Cora Pantelimon - primul magazin din rețea, inaugurat în 2003, și hipermarketul cu cea mai mare suprafață de vânzare din România; Cora Lujerului – primul hipermarket de dimensiuni mari deschis în interiorul unui oraș și care realizează cele mai mari vânzări din rețea, și Cora Alexandriei, toate din București.
CITEȘTE ȘI Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în programCora Pantelimon are o suprafață de vânzare de 16.200 de metri pătrați și o galerie comercială de 11.500 de metri pătrați, Cora Lujerului o suprafață de vânzare de 14.000 de metri pătrați, iar Cora Alexandriei o suprafață de 9.000 de metri pătrați, plus o galerie comercială de 5.000 de metri pătrați.
Surse Profit.ro din piața imobiliară evaluează oferta Cora la 150-160 de milioane de euro.
„Există un proces de reflecție în curs, în cadrul grupului Louis Delhaize, cu privire la activele sale imobiliare din România. Clădirile hipermarketurilor Cora din România sunt subînchiriate unei filiale a grupului. Nu avem în acest moment alte informații de comunicat“, au declarat, pentru Profit.ro, reprezentanții Cora.
Retailerul se află în etapa de adunare a ofertelor din piață, iar sursele Profit.ro spun că interesați de achiziție ar putea fi participanții la licitațiile organizate pentru vânzarea, în același sistem de tip „sale-and-leaseback“, a 9 dintre magazinele Metro din România, proces oprit după schimbarea conducerii grupului german. Pentru magazinele Metro au depus oferte, printre alții, grupul lui Ion Țiriac, WDP și Portico Investments, însă acesta din urmă nu este interesat și de hipermarketurile Cora, potrivit surselor Profit.ro.
O sursă Profit.ro spune că grupul Delhaize ar fi dispus să includă în pachetul de vânzare mai multe hipermarketuri din România, pe lângă cele 3 menționate.
Profit.ro a anunțat anterior intenția de vânzare a hipermarketurilor Cora din România, însă planurile implicau preluarea rețelei de către un retailer concurent.
Luna trecută, grupul Delhaize a închis hipermarketul Cora din mallul Vivo! Baia Mare, aflat în portofoliul Immofinanz, după ce în 2015 a închis hipermarketul Cora din mallul Galleria Arad.
Afacerile lanțului Cora România sunt în scădere de 3 ani încoace. Chiar dacă toate marile rețele competitoare au înregistrat vânzări în creștere în anul pandemiei, Romania Hypermarche, compania care operează Cora la nivel național, a raportat o scădere de 5,6% a afacerilor, până la 1,62 miliarde de lei, nivel comparabil cu cel obținut în 2013. Totuși, după doi ani de pierderi, în 2020, Romania Hypermarche a revenit pe profit, atingând nivelul de 4,7 milioane lei.
Tot anul trecut, numărul mediu de angajați ai rețelei a scăzut însă cu 586 de persoane, până la 2.904 salariați. De altfel, numărul de angajați este în scădere în ultimii 6 ani consecutivi.
Lanțul Cora ocupă locul 11 în topul celor mai mari retaileri raportat la cifra de afaceri înregistrată în 2020, după Penny, Selgros și Artima (parte a grupului Carrefour).
Cora și-a reluat, anul acesta, planurile de expansiune, după o pauză de circa 7 ani în care nu a mai deschis niciun magazin. Grupul franco-belgian a inaugurat primul său magazin în format mic, de proximitate, denumit Cora Urban.