Comercianții de pe Amazon majorează prețurile în urma creșterii tarifelor impuse Chinei de Trump

Retail   
Comercianții de pe Amazon majorează prețurile în urma creșterii tarifelor impuse Chinei de Trump

Vânzătorii de pe Amazon majorează prețurile după tarifele impuse de Donald Trump Chinei, un exemplu fiind Aaron Cordovez, care vinde pe platformă aparate de bucătărie de peste 10 ani, dar care se confruntă acum cu dificultăți majore, deoarece majoritatea produselor sale sunt fabricate în China, transmite CNBC.

Cordovez, cofondatorul Zulay Kitchen, a declarat că firma sa se străduiește ”cât de repede poate” să mute producția în India, Mexic și alte piețe, unde tarifele au crescut sub președintele Donald Trump, dar sunt totuși mai reduse comparativ cu cele impuse pentru produsele din China. Acest proces ar putea dura cel puțin un an sau doi, a precizat acesta, citat de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”Încercăm să facem stocul să dureze cât mai mult”, a spus Cordovez într-un e-mail. Între timp, Zulay a fost nevoită să majoreze temporar prețurile unor produse, cum ar fi spumantele de lapte și bețele pentru prăjit bezele. De exemplu, strecurătoarea populară pentru bucătărie costă acum 12,99 dolari, față de 9,99 dolari înainte de anunțarea tarifelor de către Trump la începutul lunii aprilie.

Piedone a intrat în control pe litoral CITEȘTE ȘI Piedone a intrat în control pe litoral

Mulți comercianți de pe Amazon au început să majoreze prețurile la produse variind de la genți pentru scutece și magneți de frigider, până la coliere și articole pentru casă.

Potrivit SmartScout, o companie de software pentru comerț electronic, 930 de produse monitorizate pe Amazon au înregistrat, în medie, o creștere de preț de 29%, începând din 9 aprilie, în categorii precum îmbrăcăminte, bijuterii, electronice, jucării și rechizite de birou.

Un purtător de cuvânt al Amazon a calificat aceste afirmații drept ”senzaționaliste” și a precizat că studiul vizează ”o fracțiune foarte mică” dintre produsele de pe platformă.

”Nu am observat schimbări semnificative ale prețurilor medii de vânzare în afara fluctuațiilor normale”, a spus compania.

Războiul comercial cu China afectează grav piața vânzărilor pe Amazon, unde comercianții terți reprezintă circa 60% din vânzările online. Mulți dintre aceștia se bazează pe China pentru aprovizionare și producție.

Vânzătorii sunt acum în fața unei dileme: să majoreze prețurile sau să suporte costurile suplimentare generate de noile tarife. Pentru mulți, acest context reprezintă o amenințare existențială, mai ales după ani de creșteri ale costurilor logistice și publicitare.

Ministru: Nu vom mânca cireșe din România, nu vom mânca vișine din România, nu vom mânca piersici și caise din România CITEȘTE ȘI Ministru: Nu vom mânca cireșe din România, nu vom mânca vișine din România, nu vom mânca piersici și caise din România

Directorul general al Amazon, Andy Jassy, a declarat recent că Amazon va încerca să mențină prețurile scăzute, dar a recunoscut că unii vânzători vor trebui să transfere costurile către consumatori.

Prețurile produselor importate din China sunt afectate acum de taxe vamale de 145%. Trump a declarat miercuri că SUA ”poartă discuții active” cu China pentru a reduce tarifele, însă oficialii chinezi au negat joi existența unor astfel de negocieri.

Aproximativ 25% din creșterile de preț identificate de SmartScout provin de la vânzători din China. De exemplu, producătorul de bijuterii Ursteel a crescut prețurile cu 6,50 dolari la patru produse, iar brandul de îmbrăcăminte Chouyatou a majorat prețurile unor rochii cu 2 dolari. De asemenea, gigantul chinez Anker a mărit prețurile pentru o cincime dintre produsele sale din SUA, inclusiv la un acumulator portabil care a ajuns la 135 de dolari, față de 110 dolari anterior.

Zulay Kitchen, cu sediul în Florida, a fost nevoită să concedieze 19% dintre angajați și să reducă bugetul pentru publicitatea online cu 85%.

Și alte companii americane iau măsuri. Desert Cactus, din Illinois, caută să-și mute producția de articole cu tematică universitară din China în Mexic, India și Vietnam. Președintele companiei, Joe Stefani, a declarat că, în cazul unui produs emblematic, taxele de import au crescut de la 4% în 2016 la 170% în prezent. „Tarifele nu pot rămâne atât de ridicate”, a avertizat el, menționând că mulți vânzători nu vor rezista.

Pure Daily Care, companie americană din domeniul sănătății și frumuseții, a fost și ea afectată. Cofondatorul Dave Dama a declarat că prețul de producție pentru un produs de îngrijire a pielii a crescut de la 10 dolari la 25 de dolari. Compania plănuiește să majoreze prețurile treptat, doar la produsele esențiale, pentru a nu pierde vizibilitatea în căutările Amazon.

În prezent, Pure Daily Care încearcă să își gestioneze stocurile pentru a rezista șapte, opt sau chiar nouă luni, în speranța că Statele Unite și China vor ajunge la un acord comercial.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
china