Asahi Group Holdings, cel mai mare berar japonez, a înaintat o ofertă de peste 400 miliarde yeni (3,5 miliarde dolari) pentru achiziția mărcilor Peroni și Grolsch de la SABMiller, tranzacție menită să atenueze îngrijorările autorităților de reglementare cu privire la preluarea celui de-al doilea mare producător de bere din lume de către Anheuser-Busch InBev (AB InBev).
Achiziția celor două mărci deținute de SABMiller ar ajuta compania asiatică să se extindă pe piețele internaționale, în condițiile în care competiția acerbă din Japonia și îmbătrânirea populației limitează perspectivele de creștere pe piața locală, scrie MarketWatch.
Asahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de 38%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lista companiilor care și-au exprimat interesul pentru mărcile Peroni și Grolsch include compania thailandeză Thai Beverage și fondurile de private equity PAI Partners (Franța), KKR (SUA) și EQT Partners (Suedia), potrivit Reuters, care citează cotidianul japonez Nikkei.
AB InBev a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată, în condițiile în care noul grup va avea o cotă de aproximativ 30% din piața globală a berii.
Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției, sau dacă acționarii SABMiller resping acordul, atunci AB InBev trebuie să plătească SABMiller un comision pentru anularea tranzacției în valoare de 3 miliarde de lire sterline.
SABMiller, proprietarul Ursus Breweries, produce peste 150 mărci de bere, în timp ce portofoliul AB InBev numără peste 200 de sortimente.