Carrefour, cel ai mare retailer european, a raportat vânzări trimestriale mai ridicate, care reflectă rezultatele foarte bune înregistrate pe piața din Brazilia și îmbunătățirea performanței pieței franceze, unde compania a redus prețurile pentru a atrage consumatorii afectați de inflația ridicată, transmite Reuters.
Compania franceză și-a menținut obiectivele pentru 2025, ce prevăd profituri ușor mai ridicate, și a apreciat că expunerea sa directă la recentele tensiuni internaționale 'este limitată', ținând cont de caracterul local al afacerii sale, scrie Agerpres.

În primul trimestru din 2025, vânzările au ajuns la 22,674 miliarde de euro, un avans de 2,9% față de perioada similară din 2024.
Pentru 2025, Carrefour a reiterat că se așteaptă ca profitul înainte de dobânzi, taxe, amortizare și depreciere (EBITDA), venitul operațional recurent (ROI) și fluxul net de numerar să fie la un nivel ușor mai ridicat.
Pe piața franceză, vânzările au scăzut cu 1,7% în primul trimestru din 2025, după un declin de 2,1% în ultimele trei luni din 2024. Datele reflectă impactul pozitiv al reducerilor de prețuri.
Carrefour intenționează să finanțeze campania sa de reducere a prețurilor cu un plan de economisire a costurilor, evaluat la 1,2 miliarde de euro în 2025, a cărui realizare se desfășoară conform programului, a precizat grupul francez.
În Franța, vânzările hipermarketurilor Carrefour au scăzut cu 3,6% în primele trei luni din 2025, comparativ cu un declin de 3,8% în trimestrul patru din 2024.
În Brazilia, a doua mare piață a grupului, vânzările au urcat cu 5,4% în primul trimestru din 2025.
Carrefour, a lansat o revizuire a portofoliului său de active, iar directorul financiar Matthieu Malige a afirmat că analiza 'înregistrează progrese', dar nu a furnizat detalii suplimentare.
Carrefour discută pe plan intern diverse scenarii și vorbește cu consilierii despre potențiale opțiuni pentru afacere. Printre posibilitățile luate în calcul se află vânzarea de active, creșterea prin parteneriate și achiziții, sau o reorganizare operațională, au declarat recent surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Carrefour ia de asemenea în considerare vânzarea completă sau a unei participații în companie, dacă sunt investitori interesați. O altă posibilitate este ca firma să rămână independentă, în timp ce adoptă măsuri pentru sporirea competitivității, prin modificări de strategie și noi investiții, adaugă sursele.
Circle K, proprietarul Alimentation Couche-Tard Inc, a abandonat în 2021 discuțiile privind propusa fuziune de 20 miliarde de dolari cu Carrefour, în urma opoziției Guvernului francez. Rivalul Auchan a studiat de asemenea un potențial acord pentru Carrefour, de mai multe ori în ultimii ani, deși tranzacția nu a avut loc.
Orice tranzacție va avea nevoie de sprijinul acționarilor miliardari ai Carrefour, inclusiv familia Moulin, care deține Galeries Lafayette. O companie holding a omului de afaceri brazilian Abilio Diniz deține de asemenea o participație semnificativă în Carrefour.
Carrefour se confruntă în Franța cu o concurență dură din partea retailerilor germani Aldi și Lidl, pe fondul inflației ridicate.